اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته منابع طبیعی

17 طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری از 17 طرح آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی در این استان خبر داد.

17 طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: هفته منابع طبیعی فرصتی است تا بتوانیم فرهنگ منابع طبیعی را به معارف عمومی تبدیل کنیم که دست یافتن به این مهم، همکاری همه ارگان‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران به ازای هر نفر ٢/٠ هکتار جنگل وجود دارد افزود: این در حالی است که این میزان در دنیا به ازای هر نفر ٨/٠ هکتار است.

ابراهیمی در ادامه با تأکید بر ضرورت صیانت از منابع طبیعی این استان، خاطرنشان کرد: تخریب منابع طبیعی و بهره‌برداری‌های بی‌رویه و غیر اصولی از منابع جنگلی، خسارت‌های جبران ناپذیری را در پی دارد که برای جلوگیری از بروز آن، مدیریت صحیح و دقیق مراتع لازم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه یک دستگاه و مجموعه نیست، بلکه تمام دستگاه‌ها باید دست به دست هم داده و از این نعمت خدادادی حفاظت کنند و آن را به دست نسل‌های آینده بسپارند.

وی ادامه داد: وابستگی بشر به منابع طبیعی امری حیاتی است و استفاده از انرژی‌های ارزان و بدون آلاینده به جای سوخت‌های فسیلی ضرورتی اساسی است که باید نسبت به آن توجه ویژه صورت پذیرد.

ابراهیمی با اشاره به پروژه‌های این استان در هفته منابع طبیعی از بهره برداری از 17 طرح آبخیزداری در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات بند خاکی یان‌چشمه شهرستان شهرکرد با یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار و 32 هزار متر مکعب حجم عملیات، عملیات سنگی ملاتی چمدر شهرستان کوهرنگ با 3 میلیارد و 141 میلیون ریال اعتبار از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته منابع طبیعی این استان است.

وی اضافه کرد: تولید نهال در ایستگاه چهارتخته و لردگان، رونمایی از پروژه سند تک برگی در شهرستان بروجن با 61 میلیون ریال اعتبار، بهره‌برداری از پروژه کمربند حفاظتی شهرستان فارسان با 50 میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته منابع طبیعی استان است.

انتهای پیام/68001/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول