اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

دادگاه عالی انتظامی قضات به جرائم وکلا رسیدگی می‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: دادگاه عالی انتظامی قضات مرجع رسیدگی به جرائم وکلای دادگستری است و ضرورتی ندارد که مجلس به صورت مستقیم نسبت به فعالیت آنها نظارت داشته باشد.

دادگاه عالی انتظامی قضات به جرائم وکلا رسیدگی می‌کند

محمدعلی اسفنانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس یا قانون‌گذاران به چه میزان  نسبت به فعالیت وکلای دادگستری و حق‌الوکاله دریافتی وکلا از موکلان نظارت دارند، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری دارای داد‌سرا، دادستان و داد‌یار است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به جرائم وکلای دادگستری نیز در دادگاه عالی انتظامی قضات صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در صورتی که فردی شکایتی از وکلای دادگستری داشته باشد با مراجعه به داد‌سرای کانون وکلای دادگستری می‌تواند به شکایت خود رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دادگاه عالی انتظامی قضات مرجع رسیدگی به جرائم وکلای دادگستری است، تصریح کرد: در صورتی که موکلی مدعی این باشد که وکیلی خارج از تعرفه قانونی نسبت به دریافت حق‌الوکاله اقدام کرده باشد باید شکایت خود را در دادستانی کانون وکلا مطرح کند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به این موضوع ضرورتی ندارد که مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم نسبت به فعالیت وکلای دادگستری نظارت داشته باشد، ادامه داد: اما در صورتی که فردی مدعی باشد که دادگاه عالی انتظامی قضات به شکایت وی رسیدگی نکرده است، این موضوع در کمیسیون اصل 90 قابل طرح و بررسی است.

اسفنانی با بیان اینکه با توجه به این موضوع کمیسیون اصل 90 باید به این موضوع رسیدگی کند، تأکید کرد: نمی‌توانیم به عدم انجام تخلف توسط وکلای دادگستری قائل باشیم اما عنوان بالا بودن تخلفات وکلای دادگستری نیز قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه تخلفات وکلای دادگستری باید مبتنی بر مستندات باشد، افزود: افرادی که مدعی تخلف از سوی وکلای دادگستری هستند باید مستندات خود را در این زمینه ارائه کنند.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول