اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

افزایش مصرف 3 درصدی بنزین در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پخش و پالایش مواد نفتی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مصرف سه درصدی بنزین و کاهش 10 درصدی نفت سفید این استان در طول سال‌جاری خبر داد.

افزایش مصرف 3 درصدی بنزین در کهگیلویه و بویراحمد

اسدالله طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به خدمات ارائه شده به بخش‌های مختلف در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کار سوخت‌رسانی به هواپیماها و پروازهای یاسوج را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: واحد سوخت‌گیری فرودگاه یاسوج روزانه کار تأمین سوخت هواپیماها را انجام می‌دهد و اکنون با دو مخزن 90 هزار لیتری این واحدها را ساماندهی می‌کند.

طاهری اضافه کرد: فرودگاه گچساران با پی‌گیری شرکت بهره‌برداری تاکنون یک پرواز آزمایشی داشته امیدواریم با اقدامات صورت گرفته سوخت‌رسانی به این فرودگاه به طور کامل برطرف و این فرودگاه به صورت عملیاتی به کار خود ادامه دهد.

وی در ادامه به میزان کشفیات در سطح کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: آمار کشفیات امسال  به نسبت چند سال گذشته در حد برابری یا حتی بیشتر از آن بوده و قاچاق فرآورده‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 800 لیتر بنزین 42 هزار لیتر نفت سفید و 31 هزار لیتر گازوئیل و نفت گاز است که با توجه به آمار میزان کشفیات نفت سفید و نفت گاز به نسبت سال‌های گذشته بیشتر بوده و متخلفان شناسایی شده به تعزیرات حکومتی ارجاع و حکم آن‌ها نیز صادر شده است.

حضور هوشیارانه دستگاه‌های نظامی و انتظامی در مقابله با قاچاق سوخت

این مسئول عنوان کرد: بخشی از فرآورده‌های مکشوفه توسط نیروی انتظامی، یگان امداد پاسگاه‌های انتظامی، اطلاعات سپاه و حراست بازرسی روسای شهرستان‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت فرآورده‌های نفتی در کشورهای همسایه سوء استفاده و قاچاق فرآورده‌های نفتی افزایش یافته است.

وی افزود: نفت متعلق به عموم جامعه بوده و نباید کسی خود را از نظارت مبرا بداند از این رو ضرورت دارد همه در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

طاهری نقش رسانه‌ها و مردم در کاهش قاچاق سوخت را مهم عنوان کرد و گفت: از تمام اصحاب رسانه و قلم و مردم کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری در هنگام مشاهده هرگونه سوء استفاده از فرآورده‌های نفتی هستیم تا این که مراتب را به مراجع در اولین زمان ممکن گزارش دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مصرف بنزین در 11 ماهه سال جاری 150 میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته که رشد میزان مصرفی آن قبل از سهمیه‌بندی بنزین بالاتر از 12 درصد سالانه بوده است.

وی امور توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با اجرای قانون هدفمندی در مصرف بخش عمده‌ای از فرآورده‌ها صرفه‌جویی شده که با تحویل فرآورده‌های نفتی از طریق سامانه هوشمند به خصوص بنزین شاهد صرفه‌جویی‌ بسیار زیادی در این خصوص بودیم.

کاهش 10 درصدی نفت سفید در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سال گذشته

طاهری مصرف نفت سفید در سطح کهگیلویه و بویراحمد را از ابتدای سال جاری تاکنون 39 میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مشابه سال قبل آن قریب به 10 درصد کاهش داشته که بخش عمده این کاهش مربوط به گازرسانی به برخی روستاها در سطح استان بوده است.

مدیرعامل توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد میزان مصرف نفت گاز استان در 11 ماهه سال جاری را 120 میلیون لیتر ذکر کرد و اذعان داشت: این میزان به نسبت سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/82011/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول