اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج اساتید قزوین:

کرسی‌های آزاد اندیشی از انحراف جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج اساتید استان قزوین گفت: با تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، دانشجویان با اشاره هر جریان سیاسی در جامعه به راحتی منحرف نمی‌شوند.

کرسی‌های آزاد اندیشی از انحراف جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلال فارسی در نشست هم‌اندیشی اهداف و بررسی راه کارهای اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که در سالن اجتماعات شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تشکیل شود تا به شبهات و سئوالات دانشجویان منتقد پاسخ داده شود.

وی ابراز داشت: عدم تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها موجب می‌شود افراد دیگری با هدف منحرف کردن دانشجویان از اهداف نظام اسلامی، پاسخ سئوالات و شبهات آنان را به نادرستی بدهند که تحقق این امر موجب زیان است.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی در برخی از دانشگاه‌ها تشکیل نمی‌شود،‌ اذعان داشت: مسئولان مربوط به تشکیل این کرسی‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

فارسی با بیان اینکه باید کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تشکیل ‌شود تا دانشجویان منتقد آزادانه مطالبشان را مطرح و پاسخ سئوالاتشان را دریافت کنند، عنوان کرد: تحقق این امر موجب می‌شود این دانشجویان با اشاره هر جریان سیاسی در جامعه منحرف ‌نشوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در کرسی‌های آزاد اندیشی باید دانشجویان به صورت آزاد، نظام‌مند،‌ عقلایی و منطقی پیرامون موضوع‌های معین و مشخص با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند، ابراز داشت:‌ با تحقق این امر دانشجویان ابهامات و شبهاتی که در ذهن دارند در این کرسی‌ها با دریافت پاسخ منطقی، شبهاتشان را برطرف می‌کنند.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین با بیان اینکه زمانی که کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار نشود و دانشجویان منتقد در این کرسی‌ها شبهاتشان را بیان نکنند بسیاری از سئوالات در ذهنشان باقی می‌ماند، اذعان داشت: بر این اساس باید این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها تشکیل شود تا این دانشجویان به صورت آزادانه با مطرح کردن شبهاتشان پاسخ منطقی دریافت کنند.

فارسی عنوان کرد: در کرسی‌های آزاد اندیشی با فراهم کردن فضای آزاد به شبهات دانشجویان پاسخ‌ داده می‌شود و داوران و مجریان در این کرسی‌ها امکان کنترل سئوالات آنان را دارند تا این افراد به پاسخ سئوالاتشان برسند و همین امر موجب تقویت بصیرت دانشجویان می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: باید دانشجویان را تشویق به مطالعه و بصیرت‌افزایی کرد تا بتوانند در کرسی‌های آزاد اندیشی به نحو مطلوبی با یکدیگر بحث و تبادل‌ نظر کنند و در نهایت به نتیجه درستی دست یابند.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین ایجاد محیط امن برای بیان مطالب دانشجویان، جلوگیری از اندیشه‌های ناپاک، تقویت روحیه حقیقت جویانه و رشد نقدپذیری را از اهداف تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها عنوان و بیان کرد: تولید اندیشه‌های نو، تحکیم وحدت و هویت ملی و پاسخگویی به شبهات از دیگر اهداف تشکیل این کرسی‌ها است.

وی با بیان اینکه در کرسی‌های آزاد اندیشی باید وحدت، هم‌دلی و صمیمیت بین اقشار، ادیان، مذاهب و اقوام مختلف تقویت شود، متذکر شد: این کرسی‌ها باید در فضایی کاملا منطقی و علمی با رعایت ادب برگزار تا به شبهات پاسخ داده شود.

انتهای پیام/77009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول