اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد

تقویت کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان در چارچوب تعهدات اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی گفت: حوزه علوم انسانی باید در اولویت نخست پژوهش و تعلیم و تربیت قرار گیرد؛ بنابراین باید به تقویت کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان در چارچوب تعهدات اجتماعی پرداخت.

تقویت کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان در چارچوب تعهدات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر رشید ظهر امروز در شصت و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور اظهار کرد: بخش مهمی از فرهنگ، فرهنگ عمومی است و هنگامی‌که بحث آلودگی مطرح می‌شود در ذهن تمام افراد آلودگی محیطی شکل می‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی افزود: آلودگی محیطی با تدابیر ویژه قابل برطرف شدن است اما هنگامی‌که آلودگی فرهنگی اتفاق می‌افتد نمی‌توان به سادگی آن را تشخیص داد و برطرف کرد.

رشید مباحثی مانند اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی را مرتبط با آلودگی فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: برای رهایی از آلودگی‌های فرهنگی باید اقتدار فرهنگی داشت و در این راستا نقش دانشگاه‌ها در فرآیند تصمیم‌سازی بسیار مهم است و معاونان فرهنگی در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعامل دانشگاه با جامعه در سطح بین‌الملل بسیار مؤثر است یادآور شد: اعضای علمی دانشگاه نیازمند نوآوری و تحریک حس کنجکاوی هستند و تقویت ایمان دینی و گسترش عدالت و حقیقت‌جویی مهم‌ترین نیازهای انسان است و علم‌جویی به عنوان ابزار مهم حق‌طلبی و جزء راهبردهای دانشگاه تلقی می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: حوزه علوم انسانی و فکر و اندیشه باید در اولویت نخست در پژوهش و تعلیم و تربیت قرار داده شود و در این راستا باید به تقویت کرسی‌های آزاد‌اندیشی و آزادی عمل دانشجویان در چارچوب تعهدات اجتماعی پرداخت.

رشید تصریح کرد: توجه لازم به نخبگان در تمام عرصه‌ها از ضرورت‌های مهم در جامعه امروز است و مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری که جوانان را افسران انقلاب دانستند باید برای شناخت دانشجو و پرهیز از عوام‌زدگی و ارتقای بصیرت آنها تلاش و در برنامه‌های معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی قرار داده شود.

وی اظهار کرد: توجه به مدیریت در دانشگاه‌ها و تعریف رشته‌ها و کارآفرینی برای دانشجوها امری ضروری است که برای تحقق آن باید در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه انتظار رؤسای دانشگاه علاج واقعه قبل از وقوع بوده است، گفت: کمیسیون دانشجویان خراسان‌رضوی همواره آمادگی داشته تا با حضور اساتید و دانشگاهیان مشکلات و موضوعات را بررسی کند.

انتهای پیام/70022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول