اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانشجویی صورت گرفت

برگزاری نشست هم‌اندیشی اهداف کرسی‌های آزاد اندیشی در قزوین

خبرگزاری فارس: نشست هم‌اندیشی اهداف و بررسی راه کارهای اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به همت ناحیه بسیج دانشجویی قزوین در این استان برگزار شد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی اهداف کرسی‌های آزاد اندیشی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست هم‌اندیشی اهداف و بررسی راه کارهای اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سالن اجتماعات شهید حسن‌پور در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزار شد.

در نشست هم‌اندیشی اهداف و بررسی راه کارهای اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی، فارسی مسئول بسیج اساتید استان قزوین، میزانی رئیس دانشگاه پیام نور، عابدینی امام جمعه موقت قزوین، برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، نماینده رهبری در دانشگاه آزاد بویین زهرا و برخی از مسئولان بسیج دانشگاه‌ها مطالبشان را پیرامون موانع عدم تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بیان کردند.

در این مراسم پیرامون عوامل و موانع عدم تشکیل و راه کارهای عملی برای تقویت اجرایی کرسی‌های آزاد اندیشی در برخی از دانشگاه‌ها بحث و تبادل نظر شد و همچنین اهداف تشکیل این کرسی‌ها تبیین و بررسی شد.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین با بیان اینکه بیشتر کرسی‌های آزاد اندیشی مرکز پاسخ به شبهات سیاسی شده است، عنوان کرد:‌ در این کرسی‌ها باید پیرامون موضوع‌‌های علمی، ‌اقتصادی و فرهنگی نیز بحث و تبادل نظر شود تا بتوان برخی از مشکلات موجود در این عرصه‌ها را برطرف کرد.

جلال فارسی با بیان اینکه نباید در کرسی‌های آزاد اندیشی به دور از منطق صحبتی شود که این امر دور از انصاف، عدالت‌ طلبی و عدالت‌محوری است، ابراز داشت: باید در این کرسی‌ها به شدت از این موضوع پرهیز شود.

این مسئول اذعان داشت: در کرسی‌های آزاد اندیشی باید محور موضوع رعایت شود. برخی مواقع افراد در این کرسی‌ها از موضوع اصلی منحرف می‌شوند و چون طرف مقابل تسلط کافی به موضوع را ندارد توان پاسخ‌ دادن به آن سئوال را ندارد که موجب بی‌نظمی در جلسه می‌شود بر این اساس موافقان و مخالفان به شدت باید از منحرف شدن موضوع در این کرسی‌ها اجتناب کنند.

فارسی با بیان اینکه عدم تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی موجب می‌شود برخی از افراد منتقد پاسخ شبهاتشان را از شبکه‌های منحرف، سایت‌ها و ماهواره دریافت کنند که تحقق این امر موجب ضرر و خسران در کشور می‌شود، متذکر شد: با تشکیل این کرسی‌ها از وقوع این امر به شدت جلوگیری می‌شود که این بیانگر یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها است.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین عنوان کرد: باید موانع تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی را در دانشگاه‌ها برطرف کرد تا با اجرای راه کارهای مناسب این کرسی‌ها با نظم بیشتری برگزار شود.

این مسئول اذعان داشت: کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات مختلف در زمینه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی مطرح شود تا با راه کارهای مناسب، دغدغه موجود در این عرصه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/77009/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول