اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی قزوین:

مسئولان در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مصمم‌تر باشند

خبرگزاری فارس: مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: پاسخ به شبهات دانشجویان از مهم‌ترین اهداف تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی است که بر این اساس باید مسئولان مربوط در تشکیل این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

مسئولان در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مصمم‌تر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی برزگر در نشست هم‌اندیشی اهداف و بررسی راه کارهای اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی که در سالن اجتماعات شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان مربوط با تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه فضای مطلوبی را برای پاسخ شبهات دانشجویان فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویانی که در دانشگاه پاسخ شبهات و سئوالاتشان را دریافت نکنند بعد از فارغ‌التحصیل شدن و فعالیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی این شبهات دوچندان می‌شود، ابراز داشت: این امر موجب بروز مشکلات بسیاری در جامعه می‌شود که برای رفع این ناهنجاری‌ها باید کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی نقش بسیاری در برطرف کردن بسیاری از دغدغه‌های موجود در جامعه را دارد، اذعان داشت: مسئولان مربوط و نهادهای فرهنگی در برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و گام‌های مؤثری در برگزاری آن بردارند تا به راحتی این کرسی‌ها تشکیل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی مواقع در کرسی‌های آزاد اندیشی موضوع‌هایی با عنوان نماز آری یا نه برگزار می‌شود، ابراز داشت: نماز در احادیث و روایات بسیاری آمده است و دلیلی برای برگزاری این کرسی‌ها با این عنوان وجود ندارد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی می‌ترسند به موضوع مطرح شده نتوانند پاسخ قانعی بدهند و در این کرسی شکست بخورند، عنوان کرد: این دانشجویان با افزایش مطالعه و ارتقای اطلاعات می‌توانند در این کرسی‌ها با آمادگی بیشتری به سئوالات و شبهات مطرح شده پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان منتقد مطالبی را مطرح می‌کنند که دانشجوی پاسخ‌دهنده به دلیل عدم پاسخ قانع به این سئوال سعی می‌کند صورت مسئله را پاک کند، ابراز داشت: این عمل موجب می‌شود به شبهات و سئوالات دانشجوی منتقد که در ذهن خود دارد پاسخ داده نشود و این امر خلاف اهداف کرسی‌های آزاد اندیشی است که بر این اساس این دانشجویان باید به شدت از انجام این اقدام پرهیز کنند.

برزگر با اشاره به بیانات شهید بهشتی مبنی بر اینکه «دانشجویان مانند مؤذن می‌مانند و اگر خواب بمانند نماز امت قضا می‌شود»، ابراز داشت: دانشجویان در آینده پدران و مادران جامعه هستند و با تربیت فرزندانشان نسل آینده را تربیت می‌کنند بر این اساس باید به سئوالات و شبهات آنان در دانشگاه‌ها پاسخ روشنی داده شود تا آنان با افکار درست فرزندانشان را پرورش دهند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین متذکر شد: دانشگاه آخرین خروجی اطلاعات دانشجویان محسوب می‌شود و بر این اساس باید به شبهات و سئوالات آنان در این مکان پاسخ داده شود تا آنان با حضور مؤثرتری در جامعه فعالیت کنند.

انتهای پیام/77009/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول