اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت خبر داد

تولید روزانه 107 تن شیر در مرودشت

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت از تولید روزانه 107 تن شیر در این شهرستان و تحویل آن به کارخانه‌های تولید مواد لبنی و صنایع تبدیلی در سطح فارس خبر داد.

تولید روزانه 107 تن شیر در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری مرودشت، سید یدالله حسینی در نخستین جلسه کمیته شیر این شهرستان که با حضور تعدادی از دامداران و تولید کنندگان فرآورده‌‌های لبنی در فرمانداری مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: شیر یک ماده حیاتی است که هم در سلامت افراد جامعه و هم در رونق اقتصاد کشاورزی و دامپروری کشور نقش عمده و بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه 24 درصد شیر این استان توسط دامداری‌های موجود در بخش صنعتی و سنتی در این شهرستان تولید می‌شود تصریح کرد: از این میزان 70 درصد توسط دامداری‌های صنعتی و 30 درصد توسط دامداری‌های سنتی تولید می‌‌شود که نشانگر عزم جدی دامپروران در رونق تولید و در نتیجه خودکفایی کشور در زمینه فرآورده‌های لبنی است.

فرماندار مرودشت با تاکید بر ضرورت تعامل دامپروران خواستار رفع مشکلات آنان شد و اضافه کرد: هرچند دامپروران این شهرستان فشارها و کمبودها را متحمل می‌شوند و هیچ‌گونه هزینه اجتماعی را بر دولت تحمیل نکرده‌اند، اما مسئولان مصمم هستند ضمن فرهنگ‌سازی در مورد استفاده و مزایای شیر و قرار گرفتن آن در سبد غذایی مردم و رایزنی با کارخانه تولیدی مرتبط، موانع فراروی آنان را بردارند.

کمبود نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت شیر و همچنین قیمت سوخت از جمله مشکلاتی بود که دامداران و تولیدکنندگان در این جلسه به آن پرداختند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول