اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سینمایی کشور:

سیاسی بودن انتخاب فیلم در اسکار مشهود است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: هر سال فضای جشنواره اسکار سیاسی‌تر و به سمت انتخاب تک‌جانبه حرکت می‌کند چرا که آمریکا و دیگر رژیم‌های استکباری بر انتخاب اسکار سایه سنگینی انداخته‌اند.

سیاسی بودن انتخاب فیلم در اسکار مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد شمقدری ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان سینما در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در یک هیاهوی بی‌ثمر سینمای هالیوود بر دیگر سینماهای مطرح جهان از لحاظ گزینش و انتخاب جهانی سایه انداخته به طوریکه تولیدات این سینما فاقد محتوای شایسته است و به جرأت می‌توان گفت انتخاب فیلم آرگو در اسکار 2013 نیز نشانگر این موضوع است که سینمای غرب به سمت سینمای سفارشی و فاقد اعتبار لازم حرکت می‌کند.

وی با یادآوری اینکه چنین انتخاب‌هایی فاقد وجاهت هنری و ارزشی است، تصریح کرد: اسکار جایگاه خود را با انتخاب چنین فیلم‌هایی از دست داده است و اعطای این جایزه به کشورهای استکباری نشان‌دهنده این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران با برتری در حوزه‌های مختلف دشمنان را به هذیان‌گویی انداخته و آنها همچنان با تحریم و تهدید و به راه‌ انداختن پروژه ایران هراسی در صدد وجاهت قانونی بخشیدن به حرکت‌های خودشان هستند.

شمقدری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سینمای کشورمان برخلاف سینمای غرب در سال‌های اخیر به سمت بارور شدن واقعی حرکت کرده است به طوریکه ارزش و اهمیت سینمای ما نه به خاطر ظاهر، بازیگر و کارگردان خاص بلکه این ارزش و همیت به خاطر محتوا و غنایی است که در سینمای ما شاهد تحقق و عینیت بخشیدن آن هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه سینمای کیفی ما هر روز بالنده‌تر از گذشته در مسیر شاخصه‌های سینمای برتر جهان حرکت می‌کند، اضافه کرد: ‌بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تولید آثار کیفی فراوانی بودیم که همین روند در جشنواره امسال نیز ادامه یافت و با ظهور هنرمندان و همچنین نسل انقلاب تولید آثار به مراتب افزایش یافت.

این فعال سینما در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه همچنان تولید آثار کیفی و توجه به تقویت حوزه‌های سینمایی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در کنار تولید آثار ما در بخش سخت‌افزاری نیز در صدد افزایش فضاهای سینمایی در کشور هستیم به طوریکه سرمایه‌گذاری خوبی نیز در سال‌های اخیر در احداث سینما با مشارکت بخش خصوصی و فعالیت آنها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در مناطق محروم و در احداث سینما از سرمایه‌گذاران حمایت لازم صورت می‌گیرد، ادامه داد: در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران تسهیلات لازم نیز به آنها اعطا می‌شود تا بتوانند سالن‌های سینمای خوبی را احداث کنند و در ارائه برنامه‌ها موفق باشند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در صورت تأمین یک سوم اعتبار مورد نیاز برای تعمیر و نوسازی سینمای پارس‌آباد به عنوان یکی از شهرهای مرزی از سوی مسئولان استانی وزارت ارشاد دو سوم بقیه را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در صورت موافقت مسئولان استانی تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده و بلافاصله مطالعات آن انجام می‌شود.

شمقدری با بیان اینکه در دولت نهم صدها سینمای قدیمی بازسازی شده و گاه به صورت سالن سینما و گاه نیز به صورت پردیس در اختیار شهروندان و سینما دوستان قرار گرفته است، افزود: امیدواریم با عنایت ویژه هم از طرف مسئولان استانی و هم وزارتی در مناطق مرزی و محروم ساخت سینما رونق مضاعفی بگیرد.

سینما انقلاب پارس‌آباد و همچنین سینما انقلاب و قدس اردبیل سه سینمای فعال استان اردبیل هستند که قدمتی نیم قرن دارند که به دلیل استقبال خوب اهالی نیاز به بازسازی دارند که در سال‌های اخیر اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول