اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف کرج:

بقعه‌های متبرکه کرج لحظه تحویل سال نو نورباران می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: با تمهیدات اندیشیده شده بقعه‌های متبرکه در کرج در لحظه تحویل سال نو نورباران می‌شوند.

بقعه‌های متبرکه کرج لحظه تحویل سال نو نورباران می‌شوند

حجت‌الاسلام محمدامین رایمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های اساسی به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی در لحظه تحویل سال نو در این شهرستان و در بقعه‌ها و امامزاده‌های کرج اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر پهن کردن سفره‌های هفت‌سین به رسم دیرینه ایرانیان در لحظه تحویل سال نو،‌ آیین شمع‌گردانی نیز در بقعه‌ها و امامزاده‌های این شهرستان انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه براساس تمهیدات اندیشیده شده آیین شمع‌گردانی پس از بیانات مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال نو اجرایی می‌شود افزود: این مراسم برای اولین بار در کرج اجرا خواهد شد.

رایمند گفت: رسم و آیین‌های این شهرستان نباید به دست فراموشی سپرده شود لذا با برنامه‌ریزی‌های اصولی آیین این لحظه تحویل سال نو در این شهرستان پس از سال‌ها مجدد به اجرا درخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هفت‌سین قرآنی و معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه کرج آماده شده است.

وی تهیه بسته‌های فرهنگی و سکه‌های متبرک با طرح یکسان، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان را از دیگر برنامه‌های نوروز 92 در کرج عنوان کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج تصریح کرد: پخش کتابچه آرامش بهاری، مسابقه پیامکی، بلوتوث و کلیپ و برنامه‌های عبادی و ادعیه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در لحظه تحویل سال نو است.

انتهای پیام/2302/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول