اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شیراز:

بسیج کانونی برای دانش‌ورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شیراز گفت: بسیج کانونی مهم برای دانش‌ورزی است.

بسیج کانونی برای دانش‌ورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد مؤذنی در «یازدهمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر» اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران رشد در زمینه علم و فناوری است.

وی ادامه داد: امام راحل همواره بر جایگاه ویژه دانش تأکید داشته و سفارشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حرکت برای ارتقای سطح علمی و توسعه کشور، نشان از اهمیت دانش‌اندوزی دارد.

استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کشور ما یک درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد، سهم ایران دو درصد تولید علم جهان است، اما نباید فراموش کنیم که فاصله بسیاری با جایگاه واقعی خود داریم.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به دیدگاه اسلام از علم تصریح کرد: براساس باور‌های دینی و منطق انقلاب ما، دانش باید در خدمت جامعه بشری باشد و برخلاف غرب که علم را سلاحی برای سلطه بر دیگر مردم دنیا می‌داند، اسلام دانش را سلاحی در راستای خدمت به انسان‌ها و ترویج ارزش‌های الهی می‌داند.

موذنی اضافه کرد: اسلام در پی توسعه عدالت و مهرورزی به وسیله حمایت از محرومان و مستضعفان و یاری‌رسانی به جنبش‌های آزادی‌بخش و حق‌طلب است.

وی بیان داشت: آنچه برای نظام جمهوری اسلامی پیش از توسعه علمی در اولویت قرار دارد، پیشرفت در زمینه‌های معنویت و ایجاد تحول مثبت فرهنگی در تمام صحنه‌های زندگی فردی و اجتماعی است.

استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز یادآور شد: تمایز ما از دیگر نظام‌ها به دلیل داشتن یک فرهنگ غنی و ریشه‌دار در احکام الهی است و از چنین نظامی ترویج دانش و اخلاق انتظار می‌رود.

رئیس دانشگاه شیراز در بیان ویژگی‌های بسیج ابراز کرد: بسیج کانونی برای تربیت نیرو‌های صالح، دانش‌ورز و مکانی به منظور تهذیب نفس و خودسازی است که امیدواریم در این زمینه‌ها روز به روز پیشرفت داشته باشد.

موذنی در پایان با اشاره به بروز برخی مشکلات به دلیل تحریم‌های خارجی متذکر شد: اقدام به تحریم یک ملت به معنای ایجاد فشار برای جلوگیری از پیشرفت است، اما این حرکت‌ها ایران را در پیمودن مسیر توسعه باز نمی‌دارد.

به گزارش فارس، «یازدهمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر» در قالب سه موضوع اختراعات و ابتکارات، مقالات و ممتازان تحصیلی امروز در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این جشنواره از دانشجویان ممتاز و صاحب مقاله در گروه‌های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و علوم پزشکی و تقدیر شد.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول