اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی:

کسی با حذف کنکور متضرر نمی‎شود / مهارت تولیدی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: حذف کنکور یک اقدام مهارتی است و شرایط خاص خود را دارد، اما آنچه مسلم است اینکه کسی با حذف کنکور متضرر نمی‎شود.

کسی با حذف کنکور متضرر نمی‎شود / مهارت تولیدی نیست

همایون روحیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به رویکرد مهارتی دانشگاه علمی و کاربردی و مهارتی بودن آموزش‎های آن ضروری است که آموزشگران "مدرسان" از فنون مهارتی مختلف برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: در راستای اهداف عالی دانشگاه علمی و کاربردی، دوره‎های تربیت مدرس می‎تواند نقش بسزایی در اجرایی کردن نظام مهارتی ایفا کند.

اولویت دانشگاه پرداختن به امور کاربردی است /سهم علمی و کاربردی در تولید علم ناچیز است

رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه مهارت، تولیدی نیست متذکر شد: مهارت تجربه است که نمی‎توان آن را تولید کرد، بلکه باید آن را ایجاد کنیم و دانشگاه علمی و کاربردی فقط در زمینه علم فعالیت ندارد، بلکه اولویت آن پرداختن به امور کاربردی است.

روحیان سهم علمی و کاربردی را در تولید علم ناچیز خواند و ابراز داشت: نظام مهارت دارای سه حوزه «آموزشی»، «احراز شغل» و «صلاحیت حرفه‎ای» است که نقش علم در آن کمتر از سایر حوزه‎ها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما و مجوز برای اجرای دوره‎های تربیت مدرس، جامعیت دادن و عملیاتی کردن حکم شورای اسلامی شدن دانشگاه‎ها در برگزاری جلسات دانش‎افزایی، معرفت‎افزایی اعضای هیئت علمی بوده است.

هیچ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه علمی و کاربردی برگزار نشده است

رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در خصوص برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی در دانشگاه که یکی از دغدغه‎های جدی مقام معظم رهبری است پاسخ گفت: در برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی به آن سطحی که دغدغه معظم‎له بوده، نتوانسته‎ایم عمل کنیم.

روحیان با بیان اینکه در دانشگاه علمی و کاربردی هیچ وقت کرسی آزاداندیشی برگزار نشده است، ابراز داشت: این مهم یکی از ماموریت‎های کلان بوده که انجام نشده و شرایط آن نیز فراهم نبوده است.

وی افزود: برای برگزاری کرسی‎های آزاداندیشی باید زیرساخت آن فراهم شود و این بدان معنا نیست که مدرسان ما شرایط آزاداندیشی را نداشته باشند.

40 عنوان رشته جدید دانشگاه علمی و کاربردی در مقطع کارشناسی‎ ارشد

رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در خصوص رشته‎‎های جدید در این دانشگاه گفت: 30 الی 40 عنوان رشته جدید در کارشناسی ارشد دانشگاه علمی و کاربردی برای دوره جدید فناوری ارائه خواهد شد.

روحیان با اعلام این خبر خوش به مدرسان دانشگاه علمی و کاربردی اظهار داشت: به زودی مدرسان علمی و کاربردی در قالب مدرس تمام‎وقت می‎توانند از تمام تسهیلات و مزایای اعضای هیئت علمی دانشگاه‎ها برخوردار شوند.

نخستین کارگاه آموزشی دوره تربیت مدرس «مهارت‎های عمومی» پس از سه روز فعالیت امروز جمعه 13 بهمن ماه سال 1391 در دانشگاه پردیس علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/2307/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول