اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

صدور 5 هزار پروانه ساختمانی مالکیتی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران از صدور حدود 5 هزار پروانه ساختمانی در این استان از طریق احراز مالکیت خبر داد.

صدور 5 هزار پروانه ساختمانی مالکیتی در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید عیسی هاشمی حیدری پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران استان مازندران که مربوط به آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل 22 مهر 91 در بهشهر بود، اظهار داشت: برخی از مردم هنوز مشکل پروانه ساختمانی دارند و نشان‌دهنده این است که شهرداری باید فعالیت‌های خود را بیشتر کند.

وی تصریح کرد: هر فردی که دارای درخواست پروانه ساختمان، تاییده شورای محل و تاییده یکی از قضات شهرستان باشد، شهرداری‌ها موظف به صدور پروانه ساختمانی و بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند.

هاشمی در ادامه، گفت: از این طریق، حدود 5 هزار متقاضی در مازندران توانستند مشکل مالکیتی خود را حل کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد؛ احراز مالکیت، بنا به رای دیوان اداری، بهترین، کاربردی‌ترین و منطقی‌ترین روش برای دریافت پروانه‌های ساختمانی است.

وی همچنین گفته‌های شهردار بهشهر مبنی بر اینکه به ما دستور داده‌اند دیگر از طریق احراز مالکیت پروانه ندهید، اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد و شهرداری باید کار خود را به خوبی انجام دهد.

به گزارش فارس، در جریان سیل 22 مهر 91 در بهشهر بیش از 200 منزل مسکونی در حاشیه رودها بویژه در محدوده دو رودخانه برزو و بزپل خسارات 10 تا 100 درصدی دیده‌اند که 80 درصد آنها پروانه ساختمانی نداشتند.

مالکان این واحد‌ها برای ساخت و ساز جدید البته با رعایت حد فاصل مجاز، نیاز به پروانه ساختمانی دارند و شهرداری موظف است در ازای اسناد احراز مالکیت توسط صاحب ملک، پروانه ساختمانی صادر کند.

انتهای پیام/86001/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول