اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان مطرح کرد

افزایش 50 درصدی آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه پنجم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از افزایش 50 درصدی آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه پنجم خبر داد.

افزایش 50 درصدی آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سیدجمیل احمدی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کامیاران با اشاره به اهمیت و تأثیر آموزش‌های مهارتی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال پایدار و مطلوب، بر افزایش و ارتقاء مهارت افراد جویای کار و شاغلین تاکید کرد.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان اضافه کرد: در گذشته تنها 9 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دارای چارت تشکیلاتی بودند که خوشبختانه در سال 91 تعداد هفت مرکز دیگر از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان دارای چارت تشکیلاتی شدند.

احمدی تصریح کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان کامیاران هم جز این مراکز است که زمینه ایجاد و تثبیت مشاغل ویژه بانوان در این مرکز فراهم خواهد شد.

وی همچنین با بیان اهمیت آموزش‌های روستایی با توجه به نیازها و خواسته‌های آنان، گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده تاکنون 300 هزار ساعت آموزش روستایی و بیش از 400 هزار ساعت آموزش مهارتی دولتی انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به مراکز آموزش خصوصی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان تعداد 90 آموزشگاه خصوصی فعالیت می‌کنند که 2 میلیون نفر ساعت را زیرپوشش قرار می‌دهند و تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد را دریافت کنند.

این مسئول از اجرایی شدن دوره رایانه‌کودک با آموزش 450 کودک، برگزاری دوره‌های آموزشی بازارمحور بر اساس تقاضا و نیاز بازار، آموزش زندانیان، آموزش خبازان، آموزش در صنایع و آموزش بسیج سازندگی به عنوان دیگر فعالیت‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای استان کردستان نام برد.

احمدی در پایان از افزایش 50 درصدی آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه پنجم در استان خبر داد.

انتهای پیام/79014/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول