اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

فعالیت مراکز خیریه در خراسان شمالی باید سامان یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بر ساماندهی مراکز خیریه در این استان تاکید کرد.

فعالیت مراکز خیریه در خراسان شمالی باید سامان یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان‌الله حسین‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: الحمدالله اخیراً یک مصوبه‌ای مجلس شورای اسلامی گذراند که بر اساس آن مؤسسات جدید خیریه که ماهیت کمک دارند، باید از امداد استعلام گیری شود.

وی این اقدام را گامی در جهت ساماندهی مراکز خیریه در استان‌های کشور برشمرد و گفت: با این وجود هنوز هم برخی از موسسات خیریه به صورت جزیره‌ای عمل کرده و به سمت و سوی دیگری اقدام می‌کنند.

به گزارش فارس، براساس آمار افزون بر 200 موسسه خیریه در خراسان شمالی فعالیت دارند.

* بیش از یک چهارم از نامه‌های رهبری مربوط به امداد بود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه در سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان 150 هزار نفر به معظم‌له نامه نوشتند، گفت: از این تعداد 40 هزار نامه مربوط به امداد بوده که مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از درخواست‌ها مربوط به کمک بوده که کمیته امداد تاکنون به سه هزار درخواست کمک کرده است.

حسین‌پور اهدای جهیزیه، درمان، تعمیر مسکن، لوازم منزل را از جمله کمک‌های انجام شده توسط کمیته امداد در چارچوب نامه‌های سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان عنوان کرد.

وی افزود: افزون بر این کمیته امداد استان اجرای 400 سرویس بهداشتی که اعتبار آنان در قالب سفر تأمین شده را پیگیری می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی همچنین درباره نامه‌های درخواست مردم در سفر رهبری برای بخش درمان گفت: یک بخشی از این نامه‌ها توسط دفتر رهبری و بخشی نیز توسط امداد پیگیری که افراد تحت جراحی و درمان قرار گرفتند.

وی همچنین مجموع مصوبات سفر رهبری برای کمیته امداد خراسان شمالی را 170 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبارات طی سه سال و در بخش‌های درمان، تعمیر مسکن، وسایل ضروری زندگی، مستمری و همچنین ساخت و توسعه چهار مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان‌های اسفراین، شیروان، فاروج و بجنورد اختصاص یافته است.

* آمادگی امداد برای توزیع سبد کالایی عید به مددجویان امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی همچنین با اشاره به طرح کمک به مددجویان این نهاد برای عید گفت: این نهاد اکنون آمادگی کامل برای توزیع این سبد کالایی را دارد.

وی افزود: امکانات و نیروهای موردنیاز برای توزیع این اقلام در سطح استان فراهم است.

به گزارش فارس، 77 هزار مددجو زیر پوشش خدمات کمیته امداد خراسان شمالی قرار داشته که صرفاً هشت هزار نفر از این افراد در یک سال گذشته به خاطر تورم و فقر زیر پوشش این نهاد قرار گرفتند.

* برگزاری جشن عاطفه‌ها در 1000 پایگاه در خراسان شمالی

مدیر کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی همچنین اعلام کرد: جشن عاطفه‌ها در یک هزار و 79 پایگاه و مدرسه این استان برگزار می‌شود.

حسین پور با اشاره به اینکه از این پایگاه‌ها 45 مورد سیار و بقیه ثابت هستند اظهار کرد: این پایگاه‌ها در مناطق شهری و روستایی استان برپا شده است که نسبت به جذب کمک‌ها اقدام خواهد کرد.

وی گفت: سال گذشته در قالب جشن عاطفه‌های نوروزی شهروندان نوعدوست شش میلیارد ریال به این امر کمک کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی  پیش‌بینی کرد، میزان کمک‌های مردم به این جشن امسال به 10 میلیارد ریال کمک برسد.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول