اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی قم خبر داد

افتتاح 33 پروژه عمرانی در هفته منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از 33 پروژه عمرانی در هفته منابع طبیعی گفت: حدود 90 هزار اصله نهال در این هفته توزیع خواهد شد.

افتتاح 33 پروژه عمرانی در هفته منابع طبیعی

احمد عفتان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای هفته منابع طبیعی اظهار کرد: برنامه‌های هفته منابع طبیعی از پانزدهم تا بیست و یکم اسفند اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار سراسری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «منابع طبیعی، سرمایه ملی» است، تصریح کرد: در این هفته دیدارهایی را با مراجع عظام تقلید خواهیم داشت و از نقطه نظرات ایشان بهره ‌مند خواهیم شد.

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به اینکه شامگاه چهارشنبه با آیت‌الله علوی گرگانی و صبح پنجشنبه با آیت‌الله بروجردی دیدار خواهیم داشت، اضافه کرد: در هفته آینده نیز در دیدار با دیگر مراجع عظام تقلید از رهنمودهای این بزرگواران استفاده خواهیم کرد.

*درختکاری 3.5 هکتاری در شهرک صنعتی قنوات

عفتان با تاکید بر اینکه در روز پانزدهم اسفند ماه در مراسمی با حضور استاندار و مسئولان استانی در شهرک صنعتی قنوات 3.5 هکتار درختکاری صورت خواهد گرفت تصریح کرد: این دو هزار اصله درخت در بلوار ورودی، میدان‌ها و خیابان‌های ‌شهرک صنعتی قنوات غرس خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در شهرک صنعتی قنوات قرار است نجاری‌ها و درودگری‌های استان منتقل شوند، درختکاری این شهرک بسیار می‌تواند برای تلطیف هوا و فضا موثر باشد.

*اجرای طرح همیار طبیعت به 700 دانش‌آموز

مدیرکل منابع طبیعی استان قم یکی دیگر از برنامه‌های هفته منابع طبیعی را آموزش تئوری و عملی حدود 700 نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی استان دانست و تصریح کرد: این طرح با عنوان «همیاران طبیعت» توسط انجمن‌های مردم نهاد اجرا خواهد شد.

عفتان از افتتاح و بهره‌برداری 33 پروژه و سازه عمرانی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: 31 پروژه از این تعداد با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 1389 است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد 27 پروژه عمرانی و آبخیزداری برای کنترل سیل شهر پردیسان و مناطقی از دهستان قاهان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: شش پروژه نیز در راستای توسعه فضای سبز استان به بهره‌برداری می‌رسد.

*توزیع 90 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی استان قم از توزیع 90 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد و تصریح کرد: این نهال‌ها در اختیار نهادهای دولتی، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌های نظامی و شهرک‌های صنعتی قرار خواهد گرفت و شهرداری نیز نهال‌هایی را برای توزیع آماده کرده است.

انتهای پیام/78008/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول