اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی قرآن در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی قرآن به منظور ارتقای سطح نخبگان و چهره‌های تأثیرگذار قرآنی در همدان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی قرآن در همدان

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در زمینه فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات طی سال 91، اظهار داشت: امسال 130 دوره طرح توانمندسازی آحاد مردم با قرائت صحیح قرآن و نماز با حضور سه هزار نفر در استان همدان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری 12 دوره طرح فرهنگسازی انس با قرآن خردسالان پیش‌دبستانی با حضور 150 نفر در استان به برگزاری 166 دوره آموزش عمومی قرآن کریم شامل قرائت سطوح یک، دو و سه و مفاهیم سطح یک و پیش دبستانی در همدان اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان این‌که امسال یک‌هزار و 446 طرح دوره‌های حفظ جزء سی‌ام قرآن با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی به تعداد سه هزار نفر برگزار شده است، افزود: امسال پنج دوره تربیت نیروی انسانی آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم نیز با حضور 150 نفر در سطح استان برگزار شده است.

وی از اعطای مدرک تخصصی به 90 نفر از حفاظ قرآن کریم پس از برگزاری آزمون کتبی طرح ملی این مهم خبر داد و تصریح کرد: امسال دوره بازآموزی معلمان روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نیز برای 120 نفر در قالب اردوی سه روزه برگزار شده است.

آزادیخواه با اشاره به برگزاری 19 محفل انس با قرآن در سطح استان، به برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در بیست و پنجم ماه مبارک رمضان با حضور 300 نفر از قاریان و حافظان ورزشکار اشاره کرد.

وی از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی قرآن به منظور ارتقای سطح نخبگان و چهره‌های تأثیرگذار قرآنی خبر داد و تصریح کرد: امسال 19 مؤسسه و خانه قرآنی مردمی در همدان ایجاد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از کمک 540 میلیون ریالی تبلیغات اسلامی استان به توانمندسازی مؤسسات قرآنی مردمی خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 323 میلیون ریال نیز در راستای توانمندسازی خانه‌های قرآن روستایی استان کمک شده است.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در همدان 104 خانه قرآنی روستایی و 50 مؤسسه قرآنی فعال است.

انتهای پیام/89004/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول