اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد مهدویت کشور:

معلمان در تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان کوشا باشند

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد مهدویت کشور گفت: معلمان باید بر اساس موازین شرعی در تعلیم و تربیت اسلامی و امور پرورشی دانش‌آموزان کوشا باشند.

معلمان در تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان کوشا باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام محمد صابر جعفری بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت تشکیل نهاد امور تربیتی در کانون امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: امروز تربیت اسلامی و پرورش دینی و اخلاقی دانش‌آموزان موضوع بسیار مهمی است که مدیران و معلمان مدارس باید به آن توجه کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: دین مبین اسلام به تربیت دینی و اسلامی افراد توجه ویژه‌ای داشته و بارها به این مهم سفارش و تاکید داشته است.

قائم مقام بنیاد مهدویت کشور تشکیل نهاد امور تربیتی در مدارس کشور را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ایران به عنوان  کشوری اسلامی باید در امر پرورش دینی و اسلامی الگو و سرمشق سایر کشورها باشد که باید برای رسیدن به این مهم تلاش و کوششی جدی داشت.

جعفری تشکیل نهاد امور تربیتی در وزارت آموزش و پرورش را اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیر از سوی شهیدان رجایی و باهنر دانست و ادامه داد: تشکیل و فعالیت این نهاد نقش بسیار موثری در تربیت دینی و فرهنگی دانش‌آموزان داشته است که باید برای تقویت هر چه بیشتر این نهاد مقدس همت مضاعف کرد.

وی با تاکید بر نقش و رسالت مربیان در تربیت و آموزش نسل‌های آینده گفت: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردای جامعه هستند و هر چه این دانش‌آموزان بیشتر با تربیت دینی و اسلامی آشنا باشند به همان میزان می‌توانند کشور را در مسیر رشد و تعالی هدایت کنند.

قائم مقام بنیاد مهدویت کشور گسترش معنویات، ارتقاء ارزش‌های اسلامی و اخلاقی را از راهکارهای اصلی در پرورش نسلی انقلابی و مکتبی و قرآنی دانست و گفت: امروز دانش‌آموزان به صورت امانت در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و معلمان باید در تعلیم و تربیت اسلامی و امور پرورشی دانش‌آموزان از جان مایه بگذارند.

معاون سیاسی ‌‌امنیتی استاندار مرکزی نیز گفت: توجه به امور تربیتی و پرداختن جدی به آن موجب تربیت نسلی آگاه، متدین و آینده ‌‌ساز خواهد شد.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: امور تربیتی موضوع بسیار مهمی است که اگر مورد غفلت قرار گیرد ضربات جبران‌ ناپذیری بر پیکر جامعه وارد می‌سازد.

وی تصریح کرد: آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی و اسلامی طی سال‌های گذشته از برکات ارزشمند فعالیت امور تربیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: مربیان پرورشی باید با دلسوزی به فعالیت‌های امور تربیتی بپردازند.

انتهای پیام/87003/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول