اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سعدآباد:

شهادت‌طلبی ریشه در اسلام و قرآن دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه سعدآباد با بیان اینکه شهادت‌طلبی ریشه در اسلام و قرآن دارد، گفت: باید نسبت به تبیین اهداف والای شهدا و ایثارگران اهتمام ورزیم.

شهادت‌طلبی ریشه در اسلام و قرآن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی پیش از ظهر امروز در آیین برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در آموزشگاه هنرستان شهید باهنر سعدآباد اظهار کرد: شهدا با تقدیم خون خود برای حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی جانفشانی کردند و تکریم خانواده شهیدان امری لازم است.

وی با بیان اینکه شهادت‌طلبی ریشه در اسلام و قرآن دارد، افزود: باید نسبت به تبیین اهداف والای شهدا و ایثارگران اهتمام ورزیم.

امام جمعه سعدآباد خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی که با آبیاری خون شهیدان پربار شده است، حاصل تلاش‌های چند نفر نبوده و خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز با نقش ارزشمند خود به دنبال استمرار حکومت اسلامی هستند.

کشاورز بارگاهی تصریح کرد: ما میراث‎داران خون شهدا هستیم و همه مسئولان و مردم موظفند جایگاه این قشر و خانواده‎هایشان را ارج نهند.

وی با اشاره به آیه «و لا تحسبن ‌الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره‌مندند، گفت: شهید همواره زنده بوده و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن است.

این مسئول اضافه کرد: دفاع مقدس و تحمل جنگ تحمیلی 8 ساله به عنوان سند استقامت و پایداری ایرانیان در صحیفه تاریخ و خاطره زمان ثبت و ضبط است.

کشاورز بارگاهی خاطر نشان کرد: شهادت و ایثار ریشه در اسلام و قرآن دارد و ملتی که شهادت را سعادت دانست پیروز است؛ 8 سال جنگ در سایه تحریم، تهدید و برتری سخت‌افزاری نیروهای عراقی با برتری نیروهای ایرانی در جبهه نرم‌افزاری که با عامل شهادت طلبی و پیروی از فرهنگ شهادت بود با برتری و پیروزی نظام جمهوری اسلامی همراه شد.

پخش کلیپ یادواره شهدا، بیان خاطرات توسط سید جواد حسینی‌مقدم یکی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و قرائت شعر و مقاله در وصف شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/2451/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول