اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

ایجاد 14 کمیته برای استقبال از مسافران نوروزی در نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: 14 کمیته برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب نهاوند برای استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان ایجاد شده است.

ایجاد 14 کمیته برای استقبال از مسافران نوروزی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مجتبی مولوی صبح امروز در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند به لحاظ وجود مراکز تفریحی و گردشگری سالانه شاهد ورود تعداد زیادی از مسافران در ایام مختلف سال از جمله ایام نوروز، تابستان و حتی اواخر شهریور به این شهرستان است.

وی افزود: امسال با هدف ارائه تسهیلات مناسب و مطلوب برای رفاه حال مسافران نوروزی 14 کمیته مختلف در این شهرستان با دبیری رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند ایجاد شده که وظیفه دارند شرایط مطلوبی را به هر اندازه که در توان دارند برای گذراندن ایام تعطیلات نوروز در این شهرستان مهیا کنند.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی را آن چنان که شایسته است به مسافران معرفی کنیم امسال شاهد ورود تعداد بیشتری مسافر نوروزی و گردشگر به این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که سال گذشته 35 هزار مسافر  و گردشگر وارد نهاوند شدند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به بیش از 40 هزار نفر افزایش یابد.

مولوی با اشاره به این‌که در ایام تعطیلات نوروز هیچ یک از ناوگان حمل و نقل برون شهری از جمله اتوبوس‌ها حق سرویس دربستی ندارند، اظهار داشت: اولویت حمل و نقل مسافر با مسافران ورودی و خروجی شهرستان است بنابراین پایانه مسافربری باید نظارت کافی بر چگونگی فعالیت ناوگان درون‌شهری و برون شهری داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز پیش فروش بلیط ‌های نوروزی در نهاوند افزود: یکی دیگر از اولویت‌های کاری پایانه‌های مسافربری نظارت بر قیمت بلیط‌ ها است چراکه هیچ یک از مدیرعاملان شرکت‌های مسافربری که مجاز به حمل و نقل مسافر هستند حق ندارند خارج از ضوابط و مصوبات تعیین شده کرایه‌ها را افزایش دهند.

فرماندار نهاوند به حساسیت فعالیت پلیس راهور در ایام تعطیلات نوروز و نیروی انتظامی در ایام منتهی به پایان سال با توجه به شلوغی جاده‌ها و حضور مردم در سطح شهر برای خرید مایحتاج شب عید تأکید کرد و گفت: پلیس راهور باید در جاده‌ها نظارت و دقت کافی را داشته باشد.

وی با بیان این‌که شهرستان نهاوند در حال حاضر از رتبه امنیت بالایی در سطح استان برخوردار است، ادامه داد: نیروی انتظامی نیز باید امنیت درون‌شهر و شهرستان نهاوند را به گونه‌ای افزایش دهد که احساس امنیت در این شهرستان به خوبی مشهود باشد.

مولوی در پایان با تأکید بر برخورد جدی و مضاعف با افراد، مغازه‌ها و مکان‌هایی که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه و منفجره در سطح شهرستان می‌کنند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه باید با افزایش گروه‌های گشت ویژه اجازه خرید و فروش مواد محترقه را ندهد.

انتهای پیام/89016/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول