اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

غرب در مذاکرات 1+5 از موضع خودبرتری و غرور وارد می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: غربی‌ها در مذاکرات 1+5 از موضع خودبرتری و غرور وارد می‌شوند و قصد تحمیل خواسته‌های خود را دارند اما ملت ایران نیز از مواضع‌ هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

غرب در مذاکرات 1+5 از موضع خودبرتری و غرور وارد می‌شود

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به نزدیک شدن به مذاکرات 1+5 اظهار کرد: غرب مدعی آن است که در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران باید از باب گفت‌و‌گو وارد عمل شود اما آنچه که تاکنون در عمل شاهد بوده‌ایم این است که همچنان روحیه پرخاشگری، ستیزه‌جویی و دخالت در امور کشورهای مستقل را مدنظر دارند.

وی افزود: آنها از یک سو بحث مذاکره را پیش کشیده و از سوی دیگر از طریق ایجاد تحریم‌های جدید فشار خود را بر جمهوری اسلامی ایران زیاد می‌کنند که نشان‌دهنده ماهیت واقعی آنهاست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع ایران از ابتدای انقلاب تاکنون و از این پس پا‌فشاری بر اصول و مصالح ملی خودمان است، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکنون چندین بار درباره سیاست‌های عالی نظام و مصالح کشور توصیه‌هایی داشته‌اند که امیدواریم تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات خود این موارد را در عرصه ملی و بین‌المللی مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: کشور ایران هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کرد تا از حقانیت خود دفاع کند و در طول این سال‌ها نیز جهان غرب با وجود توطئه‌ها و تهدیدهای بسیار به دلیل پافشاری ملت و نظام بر مواضع انقلابی خود نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

ایرانپور با اشاره به اینکه ایران در بحث هسته‌ای کوچک‌ترین عقب‌نشینی از مواضع خود نداشته است، تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که ما باید بر حقوق اساسی خود تاکید کنیم مذاکرات هشت اسفند باید بر مبنای یک گفتگوی دوجانبه مبتنی بر عدالت برگزار شود.

وی با بیان اینکه جهان غرب تاکنون امتحان خود را پس داده و حاضر به دادن امتیاز نیست، اضافه کرد: به طور معمول غربی‌ها در این مذاکرات از موضع خودبرتری و غرور وارد می‌شوند و قصد تحمیل خواسته‌های خود را دارند اما ملت ایران نیز از مواضع‌ هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار همیشگی ملت ایران درباره حق داشتن انرژی هسته‌ای گفت: لازم است ایران از موضع قدرت و با رویکرد این شعار در مذاکرات وارد شود.

وی با بیان اینکه دولت‌های غربی و آمریکایی‌ها همواره می‌خواهند که در قالب مذاکرات اهداف خود را پیش بگیرند، افزود: آنها در پس یک بازی سیاسی چهره خود را مخفی کرده‌اند، به عبارتی می‌خواهند خود را افرادی به دنبال راه حل گفت‌و‌گو جلوه دهند اما واقعیت عمل آنها چیز دیگری است.

ایرانپور تاکید کرد: گرچه بارها سوء نیت دول غربی به ما ثابت شده اما ایران بدون قضاوت در این مذاکرات وارد می‌شود و صد البته هیچ‌گاه از مواضع به حق خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول