اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز خبر داد

تمایل به پذیرش بیشتر در تحصیلات تکمیلی

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه شیراز از تمایل این دانشگاه به پذیرش بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

تمایل به پذیرش بیشتر در تحصیلات تکمیلی

غلام‌رضا رخشنده‌رو در حاشیه همایش روز مهندسی و تقدیر از استادان و مهندسان برتر دانشگاه شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: دانشگاه شیراز در بسیاری از پروژه‌های کشوری مانند ساخت برج مخابراتی میلاد در تهران، سد‌ها، پل‌ها و دیگر سازه‌‌های عمرانی نقش مشاوره و تاثیر‌گذار داشته‌است.

استاد رشته مهندسی عمران دانشگاه شیراز ادامه داد: همچنین از این دانشگاه استادان و چهره‌های ماندگاری از جمله رضا رازانی و ارسلان قهرمانی به جامعه مهندسان عمران کشور معرفی شدند.

وی که سابقه تدریس در دانشگاه ایالتی میشیگان امریکا دارد در بیان جایگاه دانشگاه شیراز در کشور و جهان تصریح کرد: از نظر علم و آگاهی استادان، استعداد و توانایی دانشجویان، اخلاق و فرهنگ حاکم بر محیط، این دانشگاه از متوسط دانشگاه‌های دنیا جایگاه بالاتری دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز اضافه کرد: دانشگاه شیراز از نظر امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در مقایسه با دانشگاه‌های برتر دنیا در رده پایین‌تری است اما به خاطر دارا بودن استادان و دانشجویان باانگیزه، این کمبود‌ها جبران می‌شود و خروجی‌هایی در سطح مطرح‌ترین دانشگاه‌های جهان دارد.

رخشنده‌رو تصریح کرد: اگر چه این دانشگاه در پذیرش دانشجوی رشته‌های مهندسی در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها کمیت را پایین نگه داشته و دانشجوی کمتری می‌پذیرد اما در بحث کیفیت آموزش و خدمات همچنان پیشرو بوده است و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های مهندسی این دانشگاه با بهره‌گیری از علم استادان برجسته از بهترین نیرو‌های استان و کشور محسوب می‌شوند.

استاد رشته مهندسی عمران دانشگاه شیراز افزود: این دانشگاه بیشتر تمایل به پذیرش دانشجو در مقطع‌های تحصیلات تکمیلی دارد و همچنین در واحد بین‌الملل و دانشکده آموزش‌های الکترونیک (مجازی) در اندیشه ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای به ویژه در مهندسی و تلفیق آن با پزشکی، نانو، بیوتکنولوژی و... هستیم.

وی با اشاره به پنج دانشجوی دانشگاه شیراز که به عنوان دانشجویان برتر کشور شناخته شدند و در حضور رئیس جمهور از آنان تقدیر به عمل آمد، ابراز امیدواری کرد که امکانات بیشتری در اختیار استادان و دانشجویان پر‌تلاش این دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول