اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان:

همدان استعداد هنری خارق‌العاده‌ای در موسیقی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: جشنواره موسیقی سنتی فجر نشان داد که همدان دارای استعدادهای هنری خارق‌العاده‌ای در بخش موسیقی بود.

همدان استعداد هنری خارق‌العاده‌ای در موسیقی دارد

خسرو بیات در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره موسیقی سنتی فجر در همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت حیطه فرهنگ و هنر در هر جامعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری هنر موسیقی را تلفیقی از دانش و فطرت خدادادی دانسته‌اند که مظهر فطرت در درجه اول حنجره و در درجه دوم سازهایی است که به دست انسان‌ها ساخته شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را استعدادیابی جوانان و رشد هنری آنان عنوان کرد و افزود: استفاده از تجربه پیشکسوتان، ایجاد فضایی مناسب برای ارائه آثار، ایجاد فضای خوب رقابتی بین گروه‌ها و استفاده از دانش به روز مجموعه هنر موسیقی از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با ابراز خرسندی از حضور مردم در این جشنواره گفت: امسال استقبال مردم از جشنواره بسیار خوب بود و ما برای گریز از خمودگی از تمام انجمن‌های هنری استفاده کرده‌ایم.

وی از پویایی این جشنواره سخن گفت و در تشریح این مطلب افزود: تقدیر از چهار استاد مطرح کشور به نام‌های استاد محمد اسماعیلی، استاد سعید ثابت، استاد بهنام وادانی و استاد نادر سینکی تأییدی بر این ادعاست.

 

بیات با اشاره به آرائ هیئت داوران در این جشنواره گفت: هیئت داوران در بخش تک‌نوازی تار جایزه پانزدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر همدان را در مقام سوم به جمال کولیوند و جایزه مقام سوم را مشترکاً به تارا پیراینده هنرمند 10 ساله و علیرضا عقیلی اهدا کرد.

وی با بیان اینکه هیئت داوران در این بخش تک‌نوازی تار برگزیده‌ای نداشت، افزود: در بخش تک‌نوازی ستار پیمان سلامتی و مهدی حیدریان به ترتیب مقام سوم و دوم را در این بخش کسب کردند که هیئت داوران در این بخش نیز در مقام اول انتخابی نداشت.

دبیر جشنواره موسیقی فجر همدان گفت: در بخش تک‌نوازی ویولون جایزه مقام سوم و دوم این بخش را به محمدرضا صالحی و مهرداد آهنگچیان داد.

به گفته وی در بخش تک‌نوازی سنتور مهیار بیات، سعید وحدتی و حامد بالنده به ترتیب مقام سوم تا اول را کسب کردند.

بیات تأکید کرد: در بخش تنبور هیئت داوران جایزه پانزدهمین جشنواره موسیقی را در مقام سوم به رضا کردوانه و در مقام دوم به اسحاق صادقی و در مقام اول به عرفان بهمنی اهدا کرد.

وی ادامه داد: در بخش تک‌نوازی نی حامد امجدی و علی احسانی به ترتیب مقام سوم و دوم را کسب کردند که هیئت داوران برای مقام اول انتخابی نداشتند.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ابراز داشت: همچنین هیئت داوران در بخش آواز حمید محمد طاهری از تویسرکان و مجید علیمرادی را نفرات سوم و دوم این بخش معرفی کردند که این بخش نفر برگزیده نداشت.

وی ادامه داد: در بخش گروه نوازی هیئت داوران جایزه جشنواره را در مقام سوم، مشترکاً به گروه زخمه به سرپرستی حامد بالنده از همدان و گروه بیدار به سرپرستی مجتبی حسنی از ملایر اهدا کرد.

بیات گفت: گروه باران به سرپرستی مهسا آبادی از اسدآباد و گروه همراز به سرپرستی رضا قدسی از ملایر به ترتیب جایزه مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

وی تصریح کرد: جایزه بخش جنبی جشنواره به گروه نفیر به سرپرستی شادی فریدونی تعلق گرفت.  

انتهای پیام/2499/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول