اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان تأکید کرد

ضرورت ساماندهی اماکن خصوصی اسکان مسافران

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان بر ضرورت ساماندهی اماکن خصوصی اسکان مسافران تأکید کرد.

ضرورت ساماندهی اماکن خصوصی اسکان مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌‌مطلق ظهر امروز در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان همدان با بیان اینکه امسال چاپ نقشه‌های راهنمای مسافران یکنواخت می‌شود، افزود: با توجه به اینکه از سال‌های گذشته به دنبال ایجاد نظمی در توزیع نقشه‌های ورودی شهر بودیم، که امسال این اتفاق رخ داد.

وی با اشاره به مراسم تحویل سال نو در سالن پیام یادآور شد: با وجود اینکه این مراسم با حضور کودکان بی‌سرپرست در این سالن برگزار می‌شود، اما بیشتر خانواده‌ها هنگام تحویل سال نو در کنار مزار شهدا حضور می‌یابند که این برنامه نیز بهتر بود در آن جا برگزار شود.

فرماندار شهرستان همدان معرفی سوغات همدان را بسیار مهم دانست و گفت: سوغات محلی و بازارچه صنایع‌ دستی نیز در جاهایی که مشکل ترافیکی ایجاد نکند، بسیار مطلوب است که صدا و سیما نیز باید تبلیغ کند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز یک هزار و 348 کلاس در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، افزود: اسکان در مدارس آموزش و پرورش از 27 اسفند تا 12 فروردین ادامه دارد که در این راستا 151 مدرسه در نظر گرفته شده است.

قهرمانی‌مطلق تأکید کرد: شارژ عابر بانک‌ها، جایگاه‌های سوخت و مشخص کردن مراکز غذایی باید مد نظر قرار گیرد تا مسافران در تهیه مایحتاج زندگی دچار مشکل نشوند.

*پذیرایی هر شب 14 هزار و 560 نفر مسافر نوروزی

وی یادآور شد: در ایام نوروز سال 92، 26 مکان اقامتی اعم از هتل و مهمانسراها با 900 تخت در نظر گرفته شده که با سایر مراکز اسکان در نظر گرفته شده، در هر شبانه روز 14 هزار و 560 نفر را می‌توانیم اسکان دهیم.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه اماکن خصوصی که برای اسکان مسافران اقدام می‌کنند، نیازمند ساماندهی است، افزود: در ایام نوروز شرکت‌های خدمات‌رسان حق قطع انشعابات هیچ یک از اماکن را ندارند.

وی در ادامه فعالیت‌های انجام شده در حوزه راهیان نور را مفید فایده دانست و گفت: با توجه به اینکه در قالب کارهای فرهنگی هجمه‌هایی صورت می‌گیرد، اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق عملیاتی جنوب، می‌تواند اثرگذار باشد.

قهرمانی‌مطلق یادآور شد: ادارات اوقاف، تبلیغات و ارشاد اسلامی نیز به عنوان متولیان حوزه فرهنگ، می‌توانند بسته‌های فرهنگی را به راهیان نور کمک کنند.

وی با بیان اینکه از 15 اسفند تا 15 فروردین ماه برگزاری اردوهای راهیان نور در همدان ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: راویانی هم که در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند باید به خوبی واقعیت‌های جنگ را روایت کنند.

فرماندار شهرستان همدان در پایان با تأکید بر رسیدگی به آسفالت شهری نیز بیان داشت: در حال حاضر نیاز به آسفالت در سطح شهر احساس می‌شود که امیدواریم با اقدامات شهرداری بتوانیم رضایتمندی مسافران را داشته باشیم.

انتهای پیام/89003/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول