اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان یزد خبر داد

60 واحد اقامتی در یزد آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: برای نوروز امسال 60 واحد اقامتی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

60 واحد اقامتی در یزد آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی

محمد یارمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: آمادگی برای پذیرش سرمایه‌گذاری در ایجاد و احداث واحدهای اقامتی جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری می‌تواند در رونق اقتصاد استان مؤثر باشد، افزود: رونق گردشگری از عوامل مهم تولید ثروت است و با فراهم ساختن فرصت سرمایه‌گذاری در این راستا، علاوه بر ایجاد فرصت‌های مختلف شغلی، زیرساخت‌های گردشگری نیز فراهم می‌شود.

یارمند عنوان کرد: سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در راستای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و سیاست‌های اجرایی رئیس‌جمهور، توجه به سرمایه‌گذاری، جذب منابع مالی و ایجاد اشتغال را به عنوان رکن اصلی شکوفایی اقتصادی بدون اتکا به نفت در برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است.

یارمند با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان یزد تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی همکاری خوبی با میراث فرهنگی داشته و هم‌اکنون سرمایه‌گذاران یزدی در بخش‌های مختلف حوزه گردشگری استان یزد سرمایه‌گذاری کرده و در رونق گردشگری یزد مشارکت دارند.

* مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری نیازمند برنامه‌ریزی است

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها و دیگر زیرساخت‌های مهم در این زمینه نیازمند برنامه‌‌ریزی ویژه معاونان سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاران است.

یارمند اظهار داشت: احترام به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مختلف نیز می‌تواند به رفع مشکل اشتغال در استان یزد کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: ساخت مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، زمینه‌ای مناسب و ضروری برای حضور سرمایه‌گذاران است و می‌توانیم با ورود به این حوزه در زمینه ایجاد امکانات رفاهی گردشگران داخلی و خارجی گام‌های اساسی برداریم.

* گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی

یارمند همچنین با اشاره به ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری عنوان کرد: با ورود هر گردشگر شش فرضت شغلی ایجاد می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان فرصت‌های شغلی خوبی برای جوانان ایجاد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به پتانسیل یزد در زمینه گردشگری معرفی جاذبه‌های فرهنگی و زیرساختی توسط رسانه‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری بر جذب گردشگران و معرفی میراث و فرهنگ کشور به ویژه استان یزد داشته باشد.

یارمند گفت: میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به عنوان بخشی از قابلیت‌های خدادادی، بستر و جایگاه مناسبی برای توسعه ثروت ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی است و در سالی که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری نامیده شده، حوزه گردشگری با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری گزینه خوبی در تحقق این امر است.

وی ادامه داد: استان یزد نیز آماده جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری است و با وجود اینکه هم‌اکنون در استان یزد 60 واحد اقامتی، 48 دفتر خدمات مسافرتی و 26 واحد رستوران ییلاقی مشغول فعالیت هستند، زمینه برای ایجاد واحدهای بیشتر فراهم است.

انتهای پیام/2464/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول