اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان خبر داد

ساخت 320 مدرسه توسط خیرین در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان از ساخت 320 مدرسه در سطح استان توسط خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

ساخت 320 مدرسه توسط خیرین در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان ابراهیم حسامی امروز در مراسم افتتاح دبستان 4 کلاسه‌ خیر مدرسه‌ساز در قورچای شهرستان دهگلان و در جمع خیرین مدرسه‌ساز از ساخت320 مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان خبر داد.

وی گفت: از زمان فعالیت این مجمع تاکنون 500 خیر در سطح کشور و 300 نفر در سطح استان با این مجمع همکاری کرده‌اند و در حال حاضر320 مدرسه در استان کردستان در قالب 850 کلاس درس ساخته شده است.

حسامی افزود: کمک‌های مردمی و کمک‌های نیکوکاران استان سال به سال رشد داشته و این کمک‌ها امسال نیز از رشد خوبی برخودار بوده است.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سطح استان گفت: به منظور بالابردن سرانه فضای آموزشی و بالابردن ضریب بهره‌وری باید شاخص های کیفی و فضای آموزشی و تعداد مدارس را افزایش داد.

رئیس مجمع خیرین  مدرسه ساز استان خاطرنشان کرد: رسیدن به شاخص‌های مطلوب نیازمند بودجه‌های کلان و مشارکت مردمی است که در همین زمینه با همکاری شبانه‌روزی اعضای مجمع سازمان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان فعالیت این مجمع به حد مطلوبی رسیده است .

فرماندار دهگلان هم در سخنانی کار خیرین را کاری بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: کار خیرین مدرسه‌ساز دارای ثواب و خیر است و اثرات کار آنها در نسل‌های بعدی هم متجلی می‌شود و باید خیرین از این فرصت به دست آمده کمال استفاده را ببرند چون کار آنها در راستای دستورات قرآن و ائمه اطهار (س) است.

محمد رضایی گفت:‌ این امر ناشی از لطف خداوند و فرهنگ والای خیرین شهرستان دهگلان بوده که در مقیاس کشوری این شهرستان توانسته در بحث مدرسه‌سازی پیشگام باشد که این امر افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دهگلان تحقق 90 درصد تعهدات مجمع خیرین این شهرستان را نشان از عزم جدی خیرین در امر مدرسه‌سازی در دهگلان دانست.

رضایی افزود:‌ در شهرستان دهگلان تاکنون 11 مدرسه در روستاهای گردمیران علیا، کروندان، کرگ‌آباد، طهماسب‌قلی، نبی‌آباد، سیس، کاکه‌جوب و یک مدرسه 12 کلاسه در شهر دهگلان با 42 کلاس درس به همت خیرین احداث شده و در اختیار دانش‌آموزان مناطق شهری و روستایی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:‌ هم اکنون 2 پروژه دیگر در قالب 16 کلاس درس از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سطح  شهرستان دهگلان در حال اجرا است که این پروژه‌ها شامل مدرسه 12کلاسه شهر دهگلان و مدرسه 5 کلاسه روستای هلیزآباد است که همگی آنها با خیرخواهی خیرین بومی در حال اجرا هستند.

گفتنی است آموزشگاه افتتاح شده که براساس وصیت مرحومه خانم شریفه حسین‌پناهی  و توسط پدر و بردار ایشان بنا شده، با هزینه‌ای بالغ بر 108میلیون 528 هزار تومان احداث شده و شامل 227 مترمربع زیربنا با 4 کلاس درس است که با افتتاح آن مشکل تراکم بالای دانش‌آموز در مدرسه‌های همجوار مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/79013/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول