اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 اسفند ماه جاری در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری همایش همکاری اقتصادی فارس و آمریکای لاتین

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور سرمایه‌گذاری و صنعت از برگزاری همایش همکاری اقتصادی استان فارس و آمریکای لاتین، در دوازدهم ماه جاری در شیراز خبر داد.

برگزاری همایش همکاری اقتصادی فارس و آمریکای لاتین

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عبدالحسین شعرا با بیان این که ایجاد ارتباطات اقتصادی و تعامل با منابع اقتصادی خارجی از برنامه‌های استاندار فارس به حساب می‌آید، اظهار داشت: همایش همکاری اقتصادی استان فارس و آمریکای لاتین با محوریت استانداری و با همکاری انجمن دوستی ایران و ونزوئلا و همراهی اتاق بازرگانی شیراز 12 اسفند ماه جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که در این همایش سفرای کشورهای ونزوئلا، اکوادور و کوبا و رایزن اقتصادی سفارت برزیل در جمهوری اسلامی ایران حضور می‌یابند، افزود: این همایش با سخنرانی حسین صادق عابدین استاندار فارس و محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز به کار می‌کند.

مشاور استاندار فارس در امور سرمایه‌گذاری و صنعت با بیان این که در این همایش پنج میز تخصصی در زمینه‌های صنایع ساختمان، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، بازرگانی و مبادلات کالا و صنعت برق و صنایع وابسته تشکیل می‌شود، گفت: در این میزهای تخصصی، سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و آمریکای لاتین، ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های خود را ارائه و در مورد راه‌کارهای گسترش همکاری‌ها مذاکره می‌کنند.

شعرا با بیان این که این همایش در راستای معرفی و ارائه توانمندی‌های سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و صنعتگران استان فارس به طرف‌های خارجی نقش بسیار مهمی دارد، افزود: از تمام فعالان اقتصادی این استان به صورت ویژه دعوت می‌کنیم به صورت گسترده در این نشست اقتصادی شرکت کرده و ضمن برقراری ارتباط با طرف‌های خارجی، شرایط لازم برای حضور کالاهای فارس در بازارهای این چهار کشور را فراهم کنند.

وی با اشاره به این که کشورهای آمریکای لاتین با حجم سرمایه‌گذاری بسیار بالا، نقش بسیار بزرگی در بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا دارند، ابراز داشت: حضور سرمایه‌گذاران فارس در چهار کشور ونزوئلا، اکوادور، کوبا و برزیل که با حمایت دولت ونزوئلا صورت می‌گیرد، شرایط را برای حضور موفق‌تر در بازارهای جهانی فراهم می‌کند.

مشاور استاندار فارس در امور سرمایه‌گذاری و صنعت افزود: برآورد ما این است که کنسرسیوم برق و صنایع جنبی و کنسرسیوم‌های نفتی این استان که با درایت استاندار فارس تشکیل شده‌اند و مورد توجه مسئولان عالی وزارت نفت قرار دارند حضوری فعال در این همایش داشته باشند و با ارائه طرح‌های تجاری، موفق به مبادله اطلاعات و عقد قراردادهای اقتصادی شوند.

شعرا همچنین با اشاره به این که صنایع غذایی و صنعت ساختمان در استان فارس جایگاه ویژه‌ای دارند بر حضور جدی و موثر این بخش‌ها برای تعامل با همتایان خود در آمریکای جنوبی در این همایش تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت کشور ونزوئلا در منطقه آمریکای لاتین و استقبال این کشور از تجار ایرانی در دوره ریاست جمهوری هوگو چاوز، اضافه کرد: ونزوئلا کشور بسیار موثری در آمریکای جنوبی است و برقراری ارتباط اقتصادی و تجاری با این کشور موجب فراهم شدن فضای مناسب برای تجارت با سایر کشورهای آمریکای لاتین می‌شود.

مشاور استاندار فارس در امور سرمایه‌گذاری و صنعت با بیان این که ونزوئلا با 25 میلیون نفر جمعیت و 305 میلیارد دلار تجارت، کشور ثروتمندی محسوب می‌شود، بیان کرد: در این حال اعمال تحریم‌های اقتصادی توسط آمریکا، درهای بازار این کشور بر روی ایرانیان باز است و سرمایه‌گذاران استان فارس می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

شعرا با اشاره به این که ونزوئلا در سال جاری تاکنون 73 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است، گفت: با توجه به منابع و کالاهای با ارزشی مانند نفت، الماس، طلا، سنگ آهن، آلومینیوم، مواد معدنی، ذرت، نی، شکر، برنج، موز و قهوه که در کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد به خوبی می‌تواند در تهاتر کالا، به تجارت پرسود دوسویه دست یافت.

وی افزود: هم‌زمان با این همایش نمایشگاه عکسی به مدت سه روز در زمینه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آمریکای لاتین در اتاق بازرگانی شیراز برپا می‌شود.

انتهای پیام/2448/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول