اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی:

عامل انتشار اکاذیب بر ضد مرد جوان در فیس بوک دستگیر شد

خبرگزاری فارس:رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی گفت: عامل انتشار اکاذیب بر ضد مرد جوان با اقدامات فنی و استفاده از مهندسی اجتماعی در فیس بوک دستگیر شد.

عامل انتشار اکاذیب بر ضد مرد جوان در فیس بوک دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه مردی جوان به پلیس فتا خراسان‌رضوی و گزارشی مبنی بر سوء‌استفاده فرد یا افرادی با به دست آوردن رمز کاربری و انتشار مطالب غیراخلاقی در فیس بوک با نام کاربری وی موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و استفاده از مهندسی اجتماعی توانستند رد پای متهم را در اینترنت شناسایی و با استعلام از مبادی ذی‌ربط متهم را دستگیر کنند.

وی افزود: متهم که 23 سال سن دارد در بازجویی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا با دیدن شواهد و دلایل مستند فنی لب به اعتراف گشود.

عرفانی تصریح کرد: متهم ضمن اظهار ندامت در مورد بزه ارتکابی خود اظهار کرد به بهانه آموزش و کمک به تغییر رمز کاربری به شاکی، سئوالات امنیتی از وی پرسیده و به رمز شاکی دست پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی با بیان اینکه متهم با پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شد به شهروندان توصیه کرد: ضمن حفظ رمز عبور در حفظ پاسخ به سئوالات امنیتی نیز دقت لازم را داشته باشند تا زمینه سوءاستفاده برخی از افراد فرصت‌طلب را به وجود نیاورند.

سارقان حرفه‌ای در چناران دستگیر شدند

در ادامه قربان صنعتی، فرمانده انتظامی شهرستان چناران اظهار کرد: مأموران کلانتری 11 چناران و 13 گلبهار با همکاری پلیس آگاهی موفق شدند روز گذشته چهار سارق حرفه‌ای در ارتباط با سرقت موتورسیکلت، کابل برق، داخل خودرو و آهن‌آلات شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: دو نفر از سارقان دستگیر شده دارای سوابق متعدد سرقت توزیع مواد مخدر و اعتیاد هستند و تاکنون به 32 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان چناران با اشاره به دستگیری سارقان موتورسیکلت تصریح کرد: دو سارق حرفه‌ای موتور سیکلت با جدا کردن قسمت‌های مختلف موتورسیکلت و جای دادن آن در صندوق عقب خودرو پراید قصد انتقال آن را داشتند که در دام مأموران انتظامی گرفتار و دستگیر شدند.

انتهای پیام/70003/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول