اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر عاشورای آذربایجان شرقی عنوان کرد

ابتکار شهید باکری در عملیات‌های شبانه

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر عاشورای آذربایجان شرقی گفت: باکری مبتکر عملیات شبانه در جنگ هشت ساله بود.

ابتکار شهید باکری در عملیات‌های شبانه

علی اکبر پور‌جمشیدیان در حاشیه مراسم یادواره شهدای عملیات بدر، خیبر،‌ شمال غرب، سه ماهه فصل زمستان اردبیل و همچنین شهدای جامعه مهندسی استان اردبیل در حسینیه ثار‌الله سپاه اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به ابتکار شهید باکری، حسن باقری و صیاد شیرازی به خوبی ضعف جبهه داخلی پوشش داده شد و اغلب به ابتکار این فرماندهان و رزمندگان حمله به نقاط تجمعی دشمن در دستور کار قرار گرفت و به یقین می‌توان گفت پایه‌گذار و مبتکر عملیات‌های شبانه پیروز‌مندانه شهید باکری بود.

وی دومین برجستگی جنگ هشت ساله تحمیل شده به ایران را نبرد در باتلاق‌ها و نیزارها اعلام کرد و گفت: در تاریخ جنگ‌های دنیا نظیر چنین عملیات‌های گسترده آبی – خاکی در باتلا‌ق‌ها و حور را سراغ نداریم که آن هم با پیروزی رزمندگان اسلام و رشادت فرماندهان به سرانجام برسد.

این یادگار دوران دفاع مقدس و همرزم شهید باکری نمونه‌ای از این عملیات را عملیات خیبر با پیچیدگی و گره‌های کور متعدد توصیف کرد و یادآور شد: در این عملیات‌ها که با هدف آزادسازی و مقابله با دشمن تجاوز‌کار انجام شد نقطه اطمینان رزمندگان ما توسل به قدرت ایمان و بالندگی واقعی بوده است.

فرمانده لشکر عاشورای آذربایجان شرقی به پیچیدگی‌های عملیات خیبر و حمله شبانه نیروهای هوایی به خاک دشمن با تبحر و تخصص خلبانان ایرانی اشاره کرد و بیان داشت:‌ به رغم این پیچیدگی‌ها با هدایت شهید باکری رزمندگان ما با مقاومت جانانه در جزیره مجنون دشمن را به تسلیم واداشتند که در این بین حضور نوجوانان 13 و 14 ساله نظیر مرحمت بالازاده که برای حضور در خط مقدم گریه کرده و به التماس افتاده بود برای نماینده امام در سپاه بسیار تعجب‌انگیز و حاوی پیام ماندگار بود.

پورجمشیدیان افزود: شهید باکری با همراهی حمید باکری و مرتضی یاغچیان در نقطه مقدم و پیشانی عملیات‌های بدر و خیبر حضور داشتند و همیشه سعی می‌کردند با زیرکی و بصیرت کامل رزمندگان را به سمت و سویی حرکت دهند تا پیروزی نصیب رزمندگان اسلام باشد.

وی در اردبیل بزرگترین درس عملیات خیبر را در کنار خلق حماسه‌ای بزرگ ولایت‌مداری و اوج دلدادگی به امام دانست و تصریح کرد: بخش عظیمی از شهدای ما وصیت خود را به اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه اختصاص داده‌‌اند.

انتهای پیام/62001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول