اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در اعتراض به شهادت اسیر فلسطینی صورت گرفت

درگیری خشونت‌آمیز نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در الخلیل

خبرگزاری فارس: منابع فلسطینی از وقوع درگیری خشونت‌آمیز بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر الخلیل در راستای اعتراضات به شهادت اسیر فلسطینی خبر دادند.

درگیری خشونت‌آمیز نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در الخلیل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، درگیری خشونت‌آمیزی بین جوانان و نیروهای اشغالگر در ورودی شهرک سعیر در الخلیل رخ داده است.

بر اساس این گزارش در استان الخلیل بویژه شهرهای الخلیل، شهرک سعیر، حلحول، بیت امر و تعدادی از روستاهای استان الخلیل به خاطر شهادت «عرفات جرادات» اسیر فلسطینی، اعتصاب تجاری اعلام شده و مغازه‌داران و صاحبان مراکز تجاری ، مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) به مناسبت شهادت جرادات 30 ساله از اهالی شهرک سعیر در زندان مجدو رژیم صهیونیستی، امروز در شهر الخلیل عزای عمومی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش اعتصاب عمومی در استان الخلیل همچنین شامل موسسات آموزشی استان اعم از دانشگاه الخلیل، دانشگاه آزاد القدس و دانشگاه پولوتکنیک فلسطین و نیز شهرداری الخلیل است.

بنابر این گزارش درگیری‌هایی بین جوانان و ارتش رژیم اشغالگر در شهرک بیت امر و اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل به وقوع پیوست.

در استان جنین نیز به مناسبت شهادت این اسیر فلسطینی و همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اعتصاب تجاری و اعتصاب غذا اعلام شده است.

بنابر این گزارش «راغب ابو دیاک» مدیر باشگاه اسیر و هماهنگ‌کننده کمیته مردمی در جنین گفت که کمیته مردمی آزادی اسرا و گروه‌های ملی و باشگاه اسیر فلسطین، شهروندان را به حضور در چادر اعتراض واقع در میدان شهید یاسر عرفات در جنین فراخوانده است.

از سوی دیگر «بنی گانتس» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دستوراتی به فرماندهان ارتش برای تکمیل همه آمادگی‌های ضروری به منظور مقابله با تظاهرات و اعتراضات و آغاز انتفاضه جدید در کرانه باختری، صادر کرده است.

طبق ادعای مراجع صهیونیستی، اسیر "عرفات شالیش جرادات" (30 ساله) در اثر سکته قلبی به شهادت رسیده است، اما خانواده شهید این ادعای طرف صهیونیستی را قبول ندارند و معتقدند که وی در اثر شکنجه جانش را از دست داده است.

بر اساس این گزارش اسیر جرادات دو روز قبل به مرکز بازجویی الجلمه انتقال داده شده بود و به شدت از شکنجه های شدید و فشارهای سخت شکایت می کرد و با توجه به جداسازی وی از دیگر اسرا در زندان مجدو، دیگر اسرای این زندان هیچ اطلاعی از خبر شهادت وی ندارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول