اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام مصباحی‌‌مقدم در گفت‌وگو با فارس:

لایحه بودجه 92 به طور قطع سال آینده بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان زمان کافی برای بررسی مواد بودجه سال 92 را نداشته و به طور قطع این لایحه بهار آینده در مجلس بررسی می‌شود.

لایحه بودجه 92 به طور قطع سال آینده بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: بر اساس قانون لایحه بودجه را دولت هر سال تا پیش از 15 آذر باید به مجلس تقدیم کند.

وی تصریح کرد: در قانون به این دلیل تاریخ 15 آذر تعیین شده است که نمایندگان زمان کافی برای بررسی مواد مختلف لایحه بودجه را در کمیسیون‌های تخصیصی، سپس کمیسیون تلفیق و بالاخره صحن علنی داشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون لایحه بودجه به مجلس تقدیم نشده و رئیس‌جمهوری گفته است که آخر این هفته بودجه ارائه می‌شود، به طور قطع امسال زمان کافی برای بررسی لایحه بودجه آن هم در حدود 2 هفته را ندارد.

* دولت باید پاسخگوی تعلل در ارائه بودجه باشد

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا دولت در ارائه لایحه بودجه تاخیر دارد؟ گفت: این پرسشی است که ما هم از دولت داریم و نمی‌دانیم چرا هر سال زمان ارائه لایحه بودجه به تاخیر می‌افتد.

وی تاکید کرد: شاید دلیل این باشد که دولت نمی‌خواهد نمایندگان در لایحه بودجه تغییراتی را ایجاد کنند، اما به هر حال باید خودشان پاسخگوی این موضوع باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بررسی و تصویب بودجه یکی از مهمترین موضوعات کشور است و نباید به صورت سطحی و ساده از کنار آن گذشت.

مصباحی‌‌مقدم در پایان گفت: امیدوارم دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند که با توانمندی‌ها، مشکلات و قوانین کشور همخوانی داشته و نمایندگان مجبور به اعمال تغییرات گسترده در آن نباشند.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول