اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس تحرک گسترده برای مقابله با جنایت صهیونیست‌ها علیه اسرا را خواستار شد

خبرگزاری فارس: جنبش حماس به دنبال شهادت یک اسیر فلسطینی در زندان مجدو رژیم صهیونیستی، تحرک گسترده مردمی به منظور مقابله با جنایت‌های این رژیم علیه اسرا را خواستار شد.

حماس تحرک گسترده برای مقابله با جنایت صهیونیست‌ها علیه اسرا را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، «سامی ابو زهری» سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت که حادثه شهادت «عرفات جرادات» حادثه خطرناکی است که رژیم صهیونیستی مسئول کامل این جنایت و تبعات و پیامدهای آن است.

وی همچنین بر لزوم تحرک گسترده مردمی برای مقابله با حملات علیه اسرا تاکید کرد و خواستار پایان سکوت جامعه بین المللی و اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی به منظور پایان دادن به درد و رنج اسرا شد و افزود سیاست ها و برخوردهای اداره زندان های رژیم صهیونیستی جان اسرای فلسطینی را در معرض خطر شدید قرار داده است.

طبق ادعای مراجع صهیونیستی، اسیر "عرفات شالیش جرادات" (30 ساله) در اثر سکته قلبی به شهادت رسیده است، اما خانواده شهید این ادعای طرف صهیونیستی را قبول ندارند و معتقدند که وی در اثر شکنجه جانش را از دست داده است.

بر اساس این گزارش اسیر جرادات دو روز قبل به مرکز بازجویی الجلمه انتقال داده شده بود و به شدت از شکنجه های شدید و فشارهای سخت شکایت می کرد و با توجه به جداسازی وی از دیگر اسرا در زندان مجدو، دیگر اسرای این زندان هیچ اطلاعی از خبر شهادت وی ندارند.

تاکنون ده‌ها نفر از اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی در نتیجه بی توجهی به نیازهای پزشکی و شکنجه های شدید جان خود را از دست داده اند که آخرین نفر از آنها شهید "محمد عابدین" بود و قبل از وی هم شهید "رائد ابو حماد" در سال 2010 شهید شده بود.

برخی اسرای فلسطینی هم چند روز پس از آزادی شان جان خود را از دست داده اند که آخرین نفر از آنها شهید اشرف مسالمه از بیت عوا در غرب الخلیل بود که در آغازین روزهای سال 2013 جان خود را از دست داد و قبل از وی در سال 2012 نیز "زهیر لباده" از اهالی نابلس در شمال کرانه باختری به فیض شهادت نائل گشته بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول