اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شقایقی از نسل سوم – 3

شهید حجت‌الله رحیمی اسوه‌ای برای جوانان ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد باغملک گفت: شهید حجت‌الله رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باغملک اسوه‌ای برای تمام جوانان ایران اسلامی است.

شهید حجت‌الله رحیمی اسوه‌ای برای جوانان ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام عباسعلی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: شهید حجت‌الله رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان باغملک که در منطقه خرمشهر به عنوان خادم‌الشهدا به زائران کربلای ایران خدمت می‌کرد در این راه شهد شیرین شهادت را نوشید و آسمانی شد.

*عشق به اهل بیت (ع)

وی در ادامه به بیان برخی از خصوصیات شهید رحیمی پرداخت و ادامه داد: این دانشجوی بسیجی در تمام امور زندگی خود بسیجی‌وار زیست، در همه ساعات عمرش دارای اخلاق بسیجی بود و در کارهای خود اخلاص فراوان داشت.

این روحانی باغملکی با بیان اینکه شهید حجت‌الله رحیمی به اهل بیت (ع) عشق می‌ورزید، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار، سرباز ولایت و مأنوس با شهدا بود و همچون شمع فروزانی برای هدایت جوانان شهرستان باغملک پرتو افشانی می‌کرد.

*راه اندازی هیئت نورالائمه (ع)

امیری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهید رحیمی تصریح کرد: این دانشجوی شهید در کارها و فعالیت‌های فرهنگی شهرستان دارای برنامه‌های بسیار نو و تازه‌ای بود.

وی به راه اندازی هیئت نورالائمه (ع) توسط شهید رحیمی اشاره و عنوان کرد: این کار شهید، یک حرکت جدید را در بین جوانان منطقه پایه‌گذاری کرد.

*قله‌های رفیع انسانیت

مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد باغملک با بیان اینکه شهید رحیمی قله‌های رفیع انسانیت را فتح کرده بود، یادآور شد: این شهید والامقام در مسیر تکامل اخلاق قدم نهاد و رو به روز با خودسازی بیشتر مسیر رسیدن به اخلاق را پیمود تا اینکه در جوانی توانست مدارج بالای اخلاقی را به دست آورد.

وی اضافه کرد: از این اقدام شهید رحیمی می‌توان درس بزرگی گرفت و به همه جوانان این مرز و بوم فهماند که در هر سن و در هر دوره‌ای می‌توان به بالاترین مدارج اخلاقی رسید.

*تهذیب نفس و مکارم اخلاق

امیری، هدف مبعوث شدن تمام انبیاء الهی را تکمیل اخلاق حسنه بندگان عنوان و تأکید کرد: پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) نیز در حدیث شریفی می‌فرمایند: « من برای تکمیل مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام».

وی افزود: تنها امتیازی که شهید حجت‌الله را در دنیا و آخرت درجه داده است، تهذیب نفس و مکارم اخلاق بود که وی آن را گذرانده بود.

مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد باغملک متذکر شد: امروز اخلاق شهید رحیمی در بین جوانان و نوجوانان ایران به ‌ویژه در شهرستان باغملک به عنوان الگو و اسوه تبدیل شده است.

*زیارتگاه میلیون‌ها جوان عاشق شهادت و شیفته ولایت

این مقام فرهنگی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر برگ زرین کتاب زندگی نه تنها شهید رحیمی بلکه تمام شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای نسل سوم را ورق بزنیم، می‌بینیم که تمام این شهدا با تهذیب نفس توانسته‌اند طی طریق کنند و به درجه رفیع شهادت نائل شوند.

امیری در پایان اذعان داشت: شهدای ما با مهار نفس سرکش خود به دیار حق شتافتند و مزارشان زیارتگاه میلیون‌ها جوان عاشق شهادت و شیفته ولایت در روزگار کنونی است.

انتهای پیام/ 72001/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول