اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی:

کمبود اعتبار انتقال خون خراسان‌رضوی را با مشکل مواجه کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: مشکلاتی که در زمینه اعتبارات برای سازمان انتقال خون وجود دارد این ارگان را برای ارائه خدمات با مشکل مواجه کرده است.

کمبود اعتبار انتقال خون خراسان‌رضوی را با مشکل مواجه کرده است

محمداسماعیل خیامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برخی از اقدامات درمانی که در مراکز انتقال خون انجام می‌شده است به دلیل کمبود منابع و اعتبارات لازم برای آن دیگر انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال شدن تحریم‌ها در تهیه تجهیزات لازم برای انجام دادن خدمات انتقال خون بسیار مشکل‌ساز بوده است تصریح کرد: در حال حاضر تهیه تجهیزات با فشارهای زیادی انجام می‌شود و سازمان انتقال خون اجازه نداده است که این فشارها برای مردم محسوس شوند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی ادامه داد: در حال حاضر زیاد بودن کمبودهای اعتباری برای سازمان از قبیل وجود بدهی‌های بالا و هزینه‌بری بالای خدماتی که به مردم ارائه می‌شود از جمله مسائلی است که سبب به وجود آمدن مشکل برای سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی شده است.

خیامی ادامه داد: همچنین برای خدماتی که به مردم ارائه می‌شود هزینه‌هایی در نظر گرفته شده است که این هزینه‌ها به سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی اختصاص پیدا نمی‌کند و به خزانه دولت واریز می‌شود از این رو درآمد این سازمان بسیار اندک است و کسری اعتبارات به شدت به آن ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید خون و فرآورده‌های خونی به لحاظ کمیت مشکلی وجود ندارد بیان کرد: به اندازه نیاز و یا حتی بیشتر از نیاز فرآورده‌های خونی و خون در بانک سازمان انتقال خون موجود است ولی اگر مشکلات کمبود اعتبارات جاری حل نشود سازمان در تمام زمینه‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی با اشاره به تعطیل شدن یک مرکز فصد درمانی که زیر نظر سازمان انتقال خون بوده است متذکر شد: فصد یک عمل درمانی برای افرادی که مشکل زیاد تولید شدن خون در بدن خود را دارند با علائمی نظیر افزایش غلظت خون همراه است.

خیامی ادامه داد: این عمل با گرفتن خون از این افراد میزان غلظت خون در آنها را به تعادل می‌رساند و این روش روشی کاملا درمانی است زیرا از خونی که از این افراد گرفته می‌شود نمی‌توان استفاده‌های دیگری کرد.

وی با تاکید به اینکه این روش درمانی در مراکز درمانی که به نهادهای درمانی دیگری وابسته هستند نیز انجام می‌شود یادآور شد: در استان خراسان‌رضوی تنها یک مرکز وجود داشته است که زیر نظر سازمان انتقال خون به فصد درمانی مشغول بوده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی ادامه داد: در این مرکز به دلیل سنگین بودن بار مالی وارد شده از انجام این روش درمانی برای سازمان انجام آن متوقف شده است.

خیامی با بیان اینکه با قطع شدن خدمات فصد درمانی در پایگاه ایثار سازمان انتقال خون ممکن است نارضایتی‌های افراد بالاتر رود خاطر نشان کرد: افراد می‌توانند از مراکز دیگر درمانی که وابسته به نهادهایی مانند دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند استفاده کنند.

انتهای پیام/70010/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول