اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت یک سال از افتتاح

پایگاه انتقال خون لامرد همچنان خاک می‌خورد

خبرگزاری فارس: پس از گذشت یک سال از افتتاح پروژه 100 میلیون تومانی، پایگاه انتقال خون لامرد، همچنان غیر فعال است.

پایگاه انتقال خون لامرد همچنان خاک می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، با گذشت یک سال از افتتاح رسمی پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد در دهه فجر سال گذشته این پایگاه همچنان به علت مشکلاتی فعال نبوده و کار خون‌گیری در آن انجام نمی‌شود.‌

بسته بودن و یا تعطیلی این مرکز که ﺑﺎ اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ 100 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻮﻣﺎن ﺗﻮﺳﻂ ﺧﯿﺮاﻧﺪیش ﺣﺎج اﺣﻤﺪ ﻧﺠﺎر ﻗﻄﺮی در زمینیﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ 10 ھﺰار ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ و زیرﺑﻨﺎی 800 ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ در دو طﺒﻘﻪ اداری و مسکونی ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه، گلایه شهروندان و خیراندیشان از بی‌توجهی مقامات استانی را در پی داشته است.

علیرضا توسلی مدیرکل انتقال خون فارس در زمان برگزاری مراسم افتتاح این پروژه ابراز داشت: در بعضی از شهرﺳﺘﺎن‌ھﺎی جنوبی ﻓﺎرس از جمله  ﻻﻣﺮد و مهر، پایگاه اﻧﺘﻘﺎل ﺧﻮن وﺟﻮد ﻧﺪارد و این ﺷهرھﺎ ﺗﺎ مرکز اﺳﺘﺎن ﻓﺎرس ﻧﯿﺰ ﻓﺎﺻﻠﻪ بسیاری دارﻧﺪ و ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻧﯿﺎز ﺧﻮﻧی ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن‌ھﺎی ﻣﻨﻄﻘﻪ و ﺑﯿﻤﺎران ﺧﺎص و دیاﻟﯿﺰی، این پایگاه می‌تواند ﺗﺄﻣﯿﻦ کننده ﻧﯿﺎزھﺎی خونی آنان ﺑﺎﺷﺪ.

بلاتکلیفی این پروژه نگرانی سایر خیراندیشان را نیز به همراه داشته و آنچه مسلم است خیراندیش به تعهدات خود عمل کرده و ساختمانی با هزینه 100 میلیون تومانی احداث می‌کند اما پس از گذشت یک سال از افتتاح خود همچنان خاک می‌خورد.

سئوال این است که چرا پروژه‌ای که هنوز به طور کامل تجهیز نشده و یا نمی‌تواند خدمات‌رسانی کند، با عجله افتتاح و با رفتن مدیرعامل از شهرستان درهای این پروژه نیز بسته می‌شود.

آیا چنین اقداماتی باعث دلسردی، یاس و بی‌انگیزه شدن خیراندیشان نمی‌شود.

خون‌گیری به صورت موردی و در ایام و مناسبت‌های ویژه‌ای توسط اکیپ اعزامی از شهرستان همجوار لارستان در درمانگاه ابوفاضل شهر لامرد انجام می‌شود که به علت بعد مسافت و نبود امکانات و تجهیزات نگهداری خون، فقط در ساعات محدودی کار خون‌گیری این کار صورت می‌گیرد و گاهی‌ خون‌های گرفته شده به هدر می‌رود.

اما در این میان سهراب ابراهیمی سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان که در 10 مهر ماه سال جاری صورت گرفت و به تازگی در آن روزها به عنوان سرپرست جدید پایگاه انتقال خون معرفی شده بود ابراز داشت: در حال حاضر بالغ بر 30 میلیون تومان خرید تجهیزات اولیه و مورد نیاز این پایگاه انتقال خون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در نیمه دوم آبان ماه سال جاری مردم شهرستان لامرد می‌توانند با حضور در پایگاه انتقال خون اقدام به اهدای خون کنند.

سرپرست پایگاه انتقال خون لامرد از انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم به منظور راه‌اندازی سریع پایگاه انتقال خون لامرد نیز در این گفت‌وگو خبر داد و اضافه کرد: اقدامات قابل توجهی برای راه‌اندازی سریع پایگاه انتقال خون و شروع فعالیت از نیمه دوم آبان ماه در حال انجام است.

ابراهیمی تصریح کرد: مشکل فنی پله‌های ورودی پایگاه انتقال خون لامرد تا آخر هفته برطرف می‌شود.

اما در پاسخ به سخنان سرپرست پایگاه انتقال خون می‌توان گفت که مردم این شهرستان تاکنون نه شاهد راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در نیمه دوم آبان ماه سال جاری بودند و نه برطرف کردن مشکل فنی پله‌های ورودی پایگاه انتقال خون لامرد را مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول