اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته درختکاری

140هزار اصله نهال در بیابان‌های خراسان شمالی غرس می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از برنامه غرس 140هزار اصله نهال در بیابان‌های استان به مناسبت هفته درختکاری خبر داد.

140هزار اصله نهال در بیابان‌های خراسان شمالی غرس می‌شود

موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در سطح بیابان‌ها و اراضی ملی استان غرس خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزون بر این 235 هزار نهال نیز برای غرس در مکان‌های مختلف آماده توزیع است تصریح کرد: سهم هر یک از شهرستان‌ها از این میزان نهال مشخص شده است، که تعداد زیادی نیز برای کاشت در اختیار شهروندان گذاشته می‌شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، به هنگام توزیع نهال‌ها کارشناسان منابع طبیعی نحوه صحیح کاشت و نگهداری نهال‌ها را به افراد آموزش خواهند داد.

صابری توزیع این نهال‌ها را به منظور جلب مشارکت بیشتر مردم برای توسعه و گسترش فرهنگ درختکاری در آستانه فصل بهار عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این گونه‌های نهال شامل؛ سرو خمره‌ای، افرا زینتی، آیلان، زبان گنجشک معمولی و زبان گنجشک جنگلی، داغداغان، صنوبر و کاج تهران است

این مسئول گفت: کاشت درختان برای جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین حفظ ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری و تولید چوب توسط درختان ضرورت دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی غرس درخت با حضور مسئولان، نواخته شدن زنگ درخت‌کاری، برگزاری مسابقات ورزشی، سخنرانی در مورد اهمیت درخت در مدارس توسط کارشناسان و ... را از جمله برنامه‌های هفته درخت‌کاری در استان برشمرد.

به گزارش فارس 70 درصد از وسعت 28هزار کیلومتر مربع خراسان شمالی را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.

15تا 21 اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول