اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس خبر داد

عزل مدیرعامل کشت و صنعت مغان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس از عزل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت خبر داد.

عزل مدیرعامل کشت و صنعت مغان

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از ماه‌ها تلاش و رایزنی با همراهی استاندار اردبیل و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بالاخره موفق شدیم صمد مغانی مدیر سابق کشت و صنعت مغان را برکنار کرده و آرامش دوباره‌ای را در حوزه کارهای اجرایی و زیر‌بنایی در این بنگاه اقتصادی فراهم بیاوریم.

وی با تایید این مطلب که مغانی به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت و عدم توانمندی در اداره امور به ویژه مدیریت بنگاه اقتصادی عظیم کشت و صنعت برکنار شده است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال جانشین بومی از مدیران لایق منطقه هستیم تا فرزندان این دیار خود مدیریت این مجموعه را عهده‌دار شده و از ظرفیت عظیم به وجود آمده در کشت و صنعت مغان برای ایجاد اشتغال و ارتقای روز‌افزون تولید استفاده کنند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنوز به صورت قطعی جانشین صمد مغانی انتخاب نشده، اما هم در حوزه اردبیل و هم تبریز سعی می‌کنند در این زمینه لابی‌گری کرده و نیروهای خود را مطرح کنند که به جد مخالف این حرکت آنها هستیم و معتقدیم فرزندان مغان باید مدیریت این کشت و صنعت را عهده‌دار شده و با کفایت و کار‌آمدی کارها را به جلو ببرند.

برومند گفت: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهم در حوزه انتخابیه بنده مدیری غیر‌بومی به کارگیری شود، چرا که احساس می‌کنم منطقه زرخیز مغان از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است که فرزندان شجاع و توانمند آن می‌توانند این منابع ارزشمند را احیا کنند.

وی عنوان کرد: اگر قرار است در مورد مدیریت آینده کشت و صنعت تصمیم‌گیری شود، قطعاً بنده اجازه نخواهم داد که فرد غیر‌بومی و ناآشنا به مسائل منطقه وارد کشت و صنعت شده و این مجموعه را بیشتر از این تاراج کنند.

مخالف واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی هستم

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: بحث‌های مطرح شده در واگذاری کشت و صنعت در قالب اصل 44 به بخش خصوصی باید مورد کنکاش و بررسی دقیق‌تر قرار گیرد، چرا که بنده با شرایط موجود مخالف واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی هستم.

برومند افزود: هر چند از طرفی واگذاری این بنگاه اقتصادی می‌تواند به بالا رفتن ظرفیت‌ها و بهینه‌سازی منابع کمک کند، از طرفی دغدغه و نگرانی کار‌گران از بیکار شدنشان است که در صورت واگذاری به بخش خصوصی امکان این امر وجود دارد.

وی تصریح کرد: بنده با رئیس جمهور مکاتباتی را انجام داده و پیشنهاد کردم کشت و صنعت به دانشگاه علمی – عملی مرکزی ایران در حوزه کشاورزی تبدیل شود تا اساتید مجرب و دانشجویان در این مرکز در کنار هم بوده و آموزش‌های خوبی را ببینند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت قطعی شدن این پیشنهاد کشت و صنعت مغان از لیست مجموعه‌های مشمول اصل 44 خارج شده و دیگر نیازی به واگذاری آن به بخش خصوصی وجود نخواهد داشت.

برومند در پایان ابراز داشت: در حال حاضر این بنگاه اقتصادی مشمول بنگاه‌های اصل قابل واگذاری مطابق اصل 44 است که امیدواریم با تدبیر ویژه در مدیریت این مجموعه اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول