اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پله پله تا ملاقات خدا-4

خلبانی که از چند سقوط هلی‌کوپتر جان سالم به در برد+عکس

خبرگزاری فارس: سروان شیرودی از خلبانانی بود که از ستاره‌های درخشان مبارزات کردستان به شمار می‌رفت و با هلی‌کوپتر خود مثل یک جت عمل می‌کرد. در خطرناک‌ترین حمله‌ها و جنگ‌ها پیشقدم بود به همین علت چند بار هلی‌کوپتر او سقوط کرد، ولی به طور معجزه‌آسایی نجات یافت.

خلبانی که از چند سقوط هلی‌کوپتر جان سالم به در برد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از مقامات عالی فرزند این مادر فداکار همین بس که وقتی سرلشکر شهید فلاحی خبر شهادت فرزندش (خلبان شیرودی) را محضر حضرت امام(ره) بردند، امام با اندکی مکث و تأمل فرمودند: «شیرودی از قبل آمرزیده شده بود.»

رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای بعد از شهادت فرزند این مادر دلیر فرمودند: «او اولین فرد نظامی بود که من در نماز به او اقتدا کردم.»

به مناسبت درگذشت مادر شهید شیرودی، ذکر خاطراتی از این دلاور آسمانی ایران زمین نشان خواهد داد که از دامن شهربانو که دامن پاکی بوده است رزمنده‌ای برای دفاع از کیان و ناموسمان متولد شد.

«سروان شیرودی یک خلبان هوانیروز بود و انسانی همیشه آماده شهادت. به یکی از برادران که از دوستان قدیمی‌اش و از روحانیون متعهد کرمانشاه است گفته بود، فلانی بیا یک خداحافظی از روی خاطر جمعی با تو بکنم، زیرا می‌دانم که باید شهید بشوم. این برادرمان گفته بود که خدا کند حفظ بشوی و خدمت کنی. گفته بود نه، شهید کشوری را در خواب دیدم که به من گفت: شیرودی یک عمارت خیلی خوبی برایت گرفته‌ام، باید بیایی توی این عمارت بنشینی، می‌دانم که رفتنی هستم. به یکی از برادران هم گفته بود که دعا کن تا شهید شوم، از بعضی جریانات سیاسی دلم گرفته است. درگیری‌های سیاسی، این جوان مؤمن را بسیار آشفته و ناراحت کرده بود.

شهید دکتر چمران نیز درباره شجاعت و جسارت شهید شیرودی می‌گوید: من خاطرات بسیاری از سروان شیرودی دارم. آشنایی ما از روزهای اولی که در کردستان شروع به مبارزه کردیم آغاز شد. او از طرف هوانیروز با ما همکاری می‌کرد و در بزرگ‌ترین نبرد نظامی که از پاوه شروع و به نوسود، مریوان، بسطام، بانه، سردشت و مرزهای عراق ختم می‌شد، با ما بود. در این عملیات‌ها بزرگ‌ترین حماسه توسط خلبانان هوانیروز انجام می‌شد و در بیشترین نبردهای ما که به صورت هلی‌کوپتر در ارتفاعات بالا انجام می‌گرفت، این برادر حضور داشت و بزرگ‌ترین پیروزی‌ها را برای اسلام به دست آورد.

یکی از این خلبانان سروان شیرودی بود که واقعاً از ستاره‌های درخشان مبارزات کردستان بود و با هلی‌کوپتر خود مثل یک جت عمل می‌کرد. هنگام هجوم به دشمن با هلی‌کوپتر به صورت مایل شیرجه می‌رفت و دشمن را زیر رگبار گلوله می‌گرفت و مثل یک جت جنگنده فانتوم مانور می‌داد. او با آن وحشتی که در دل دشمن ایجاد می‌کرد بزرگ‌ترین ضربات را به آنها می‌زد. در خطرناک‌ترین حمله‌ها و جنگ‌ها پیشقدم بود به همین علت چند بار هلی‌کوپتر او سقوط کرد، ولی به طور معجزه‌آسایی نجات یافت.

روزی در مریوان باخبر شدیم نیروهای ارتش در نزدیکی سقز در محاصره و کمین دشمن قرار گرفته‌اند. در این محاصره حدود 30 تن از برادران ارتشی به شهادت رسیدند و عده زیادی هم مجروح شدند. وضع آنجا بسیار وخیم بود. به سروان شیرودی گفتم به این منطقه عزیمت کند و برادران ارتشی را نجات دهد. به سرعت به سمت سقز حرکت کرد و با تاکتیک‌های شجاعانه دشمن را زیر آتش گلوله خود گرفت. قسمتی از نیروهای دشمن زیر پل سقز مستقر بودند و سروان شیرودی برای ضربه زدن به آنها چنان شیرجه می‌رفت تا بتواند زیر پل را هدف قرار دهد. آن قدر به حملات خود ادامه داد تا توانست مقاومت دشمن را در هم شکند و نیروهای ارتش را از کمین آنها نجات دهد. در همین عملیات هلی‌کوپتر وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سقوط کرد اما توانست با شجاعت تمام خود را از محاصره دشمن نجات دهد.

===============

گزارش از سجاد پیروزپیمان

===============

انتهای پیام/2296/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول