اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

رهبر معظم انقلاب قدرتمندترین رهبر دنیا است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه قدرتمندترین رهبر دنیا، رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: این اقتدار نشانه حقانیت مکتب اسلام است.

رهبر معظم انقلاب قدرتمندترین رهبر دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه همدان با اشاره به دشمنی‌های چندین ساله غرب با ایران اظهار داشت: با وجود دشمنی‌ها و هم کاسه شدن برخی‌ها از داخل با دشمنان  هنوز این حکومت و نظام اسلامی در دنیا در حال درخشش است و این نیز به برکت نظام و ولایت حقه آن است.

وی بزرگترین اصل از اصول دین اسلام را امامت و ولایت دانست و افزود: متأسفانه بخش وسیعی از مسلمانان از ولایت این اصل مهم و سرنوشت ساز عبور کردند و امروز به این روزگار بد گرفتار شدند.

امام جمعه همدان از ولایت با عنوان حق سرپرستی بر مردم و همه کائنات یاد کرد و گفت: بدون سرپرستی و مدیریت حجت خدا دنیا لحظه‌ای دوام نخواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع امامت از دیدگاه قرآن تصریح کرد: یک امام جامعه را به امر الهی به سمت خوبی‌ها سوق می‌دهد و یک حاکم ظالم نیز جامعه را به سمت بدی‌ها می‌کشاند.

محمدی اضافه کرد: آیا جامعه بشری بدون حکومت امام و رهبری می‌تواند زندگی کند و به حیات خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه خداوند جهان را با این همه عظمت بدون رهبر و راهنما نمی‌گذارد، گفت: یکی از امتیازات بزرگ مذهب تشیع این است که اعتقاد دارد از زمان رحلت پیامبر تا عرصه قیامت جهان یک لحظه از وجود حجت خدا خالی نخواهد ماند.

امام جمعه همدان با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران افزود: در آن دورانی که انقلاب ما تازه شکل گرفته و ضعیف بود آمریکا در بالاترین درجه قدرت قرار داشت ولی امام خمینی(ره) با تکیه بر قدرت لایزال الهی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با بیان اینکه دشمن از تحریم ایران هیچ سودی نبرده است، اظهار داشت: وضع دشمن از وضعیت ما بدتر است و باید فکری به حال خود بکنند.

محمدی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما این است که در داخل کشور افرادی نسبت به مردم ظلم کرده و با گرانی و احتکار آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی تأکید کرد: مردم باید در هر شرایطی با پرهیز از خرید کالاهای غیرضروری و گران احتکار کنندگان، گران فروشان و مهم‌تر از همه دشمن را به زانو درآورند.

خطیب جمعه همدان در پایان با اشاره به سالگرد انقلاب مردم مظلوم بحرین افزود: این مردم هنوز برای انقلاب خود شهید می‌دهند و به راه خود ادامه می‌دهند.

انتهاب پبام/89017/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول