اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

برای مقابله با تفرقه‌انگیزی دشمنان نیازمند وحدت کلمه هستیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: برای مقابله با ترفندهای تفرقه‌انگیز دشمنان به اصل وحدت کلمه نیاز داریم.

برای مقابله با تفرقه‌انگیزی دشمنان نیازمند وحدت کلمه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان در مصلی قدس این شهرستان به موفقیت کشتی‌گیران جوان ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: موفقیت چشمگیر تیم کشتی کشورمان در برابر آمریکایی‌ها جای تقدیر و تشکر دارد گرچه جوانان برومند ایران زمین همچون میادین ورزشی در میدان سیاسی نیز خوش می‌درخشند.

وی به ضرورت وحدت کلمه اشاره کرد و افزود: وحدت کلمه رمز پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف حفظ انقلاب، ایجاد انقلاب و صدور انقلاب است.

خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: وحدت کلمه از مرکز تا جای جای نقاط کشورمان به وضوح قابل مشاهده است زیرا همین وحدت کلمه بود که توانست حکومت طاغوت را برچیند و یک حکومت اسلامی بنا نهد.

سلیمانی بیان کرد: اکنون نیز ما در برابر ترفندهای تفرقه‌انگیز دشمنان به اصل وحدت کلمه نیاز داریم تا بتوانیم همچون گذشته دشمنان را ناکام سازیم.

وی گفت: امام (ره) انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران سپرد و اکنون ما وظیفه صیانت و حفاظت از آن را برعهده داریم تا در برابر ترفندهای دشمن، تسلیم آنان نشویم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دشمنان همواره در شکست‌های خود به قدرت جهادگرانه و استشهاد طلبانه ملت ایران آگاه بوده به همین دلیل در سیاست‌های خود دست به توطئه، حیله و نفاق‌ می‌زنند و از آنجایی که در اجرای نقش‌های شومشان در کشورهای دیگر به نتیجه‌ای نرسیده‌اند بر ماست که هوشیارتر و بیدارتر از همیشه به نقش اساسی علما و خواص در پیمودن مسیر صحیح انقلاب پی ببریم و با تأسی از آنها در این حرکت جاودانه گام برداریم.

سلیمانی به فرمایشات اخیر و پر محتوای مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و عنوان داشت: مقام معظم رهبری در سالروز اقدام شجاعانه مردم آذربایجان شرقی در سال 57 به دو موضوع داخل و خارج کشور پرداختند که در هر دو مورد تذکراتی از سوی ایشان داده شد لذا همه باید این مورد را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: افرادی با اعمال خویش خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند اما شفافیت و رسا بودن کلام رهبری آنچنان واضح و آشکار است که هر کسی توان دریافت و ادراک آن را دارد و نیازی به تفسیر ندارد بنابراین باید در برابر رهبری پوزش و عذرخواهی کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: ولایت فقیه از نظر شرعی و قانونی بر ما قابل احترام بوده بنابراین باید کلام شیوای رهبر معظم و فرزانه انقلاب را همگان حجت قرار دهند.

سلیمانی همچنین با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) بیان داشت: امام رضا (ع) لقب عصمت را به خواهر بزرگوارش داد و زیارت حضرت معصومه (س) را هم وزن زیارت خویش قلمداد کرد.

وی گفت: اکنون قم هم به برکت وجود بارگاه حضرت معصومه (س)، به کانون تربیت دانشمندان و اسلام‌شناسان حقیقی تبدیل شده است و هر ساله پذیرای علمای زیادی از نقاط مختلف جهان است.

خطیب جمعه زاهدان تصریح کرد: یکی از علائم و نشانه‌های ظهور امام زمان (عج)، همین موضوع فرار علما از نجف به بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) است و این به خاطر حرکات ددمنشانه و وحشیانه رژیم عراق در نجف نسبت به علما و دانشمندان اسلامی است.

سلیمانی اضافه کرد: در حال حاضر شهر قم به عنوان یکی از مراکز مذهبی جهان، کانون اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) و مرکز قیام انقلاب اسلامی در دنیا محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در جوار بارگاه حضرت معصومه (س)، کرسی قرآن‌شناسی و تحقیق برای اسلام‌شناسی دایر بوده و این امر سبب شده تا قم به قطب جهان اسلام تبدیل شود.

امام جمعه زاهدان افزود: اکنون علما و اندیشمندان زیادی از سراسر جهان به قم آمده و در این کرسی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/75002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول