اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی-28

امیراحمدی: دفاع از ارزش‌های دینی و اخلاقی زن و مرد ندارد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: دفاع از دین و ارزش‌های دینی و اخلاقی زن و مرد ندارد و همه باید در این عرصه گام بردارند.

امیراحمدی: دفاع از ارزش‌های دینی و اخلاقی زن و مرد ندارد

فائزه امیراحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دامغان در آستانه برگزاری نخستین یادواره شهدای زن استان سمنان بیان داشت: باید یاد و خاطره شهدا در جامعه گرامی داشته و شهیدان زن در جامعه مطرح شوند تا الگویی برای زمینه‏‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) شود.

وی افزود: دفاع از دین و ارزش‌های دینی و اخلاقی زن و مرد ندارد؛ هر مسلمانی به اندازه توانایی و علم خود وظیفه دارد تا از ارزش‌های دینی و اخلاقی دفاع کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: زنان و مردان به دلیل تفاوت وظایفشان در دفاع از دین با هم متفاوت هستند و در جنگ هشت ساله، مردان در خط مقدم جبهه دفاع از دین و زنان در پشت جبهه دفاع قرار داشتند و خدمات‌رسانی می‌کردند.

امیراحمدی ادامه داد: وظایف زنان بسیار حساس‌تر است؛ به گفته امام خمینی (ره) «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» و زنان هستند که فرزندان شایسته و لایق این انقلاب را پرورش می‌دهند.

زنان؛ پایه‌های محکم جامعه

این کارشناس مسائل بانوان ادامه داد: زنان به عنوان پایه‌های محکم جامعه و کسانی که پرورش نسل در دامان آنها صورت می‌پذیرد، می‌توانند نقش اساسی و مهمی در جامعه ایفا کنند؛ چرا که مردان تربیت یافته دامان زنان هستند و در نتیجه جامعه‏ای که زنان در آن رشد یافته و مترقی و سالم باشند، قطعا جامعه‌ای پاک خواهد بود.

وی گفت: زنان به عنوان میراث‏دار عصمت فاطمی با تبیین مسائل اعتقادی و گفتمان‌سازی دینی بین خود می‌توانند نقش مهمی را در دفاع از حریم ولایت ایفا کنند.

امیراحمدی افزود: الگوی همه زنان مسلمان، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند و آنانکه در این مسیر حرکت کرده‌اند، قطعا می‌توانند الگوی مناسبی برای جامعه باشند؛ شهدای زن نیز از بهترین الگوها برای جوانان هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: با معرفت‌یابی و خودسازی و آموزش آموزه‌های دینی به زنان و دادن الگوی مناسب دینی به جامعه و ارائه اطلاعات و مشکلات جامعه‌های غربی و تجربه تلخ فمنیسم و عواقب تلخ آن در جامعه غربی، می‌توان به مقابله با توطئه‏های دشمن پرداخت.

جهان‏بینی حضرت زهرا (س)؛ اهرم مبارزه علیه نیروهای وسوسه‌گر باطنی

این فعال جامعه زنان ادامه داد: زنان به عنوان ایفا کننده نقش اساسی در کانون خانواده با محبت و مودتی که در خانواده ایجاد می‌کنند، می‌توانند به مسئله معرفت‌یابی و خود‌سازی نیز بپردازند و ابتدا به آگاه‌سازی همسران خود در خانواده اقدام کنند.

امیراحمدی تقوا، عفاف، عبادت و جهان‏بینی حضرت زهرا (س) را اهرم مبارزه علیه نیروهای وسوسه‌گر باطنی دانست و افزود: عظمت و شخصیت حضرت زهرا (س) مورد اذعان تمام مذاهب اسلامی است؛ ایشان شخصیتی بود که برای همیشه ماندگار شد.

وی بیان داشت: اسلام برای مردان و زنان الگوهای زیادی دارد؛ اما هر چند رفتار زنان و مردان هر یک ویژگی خاص خویش را دارد، اما هر کدام نیازمند الگوی خاص خود هستند و با برگزاری یادواره شهدای زن می‌توان الگوهای شاخص خود را بشناسند.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند 91 در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول