اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی - 23

استادحسینی: زنان ضعیف‌تر از مردان نیستند/ بانوان نباید دنباله‏روی هر الگویی باشند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: زنان ضعیف‌تر از مردان نیستند و بانوان نباید دنباله‏روی هر الگویی باشند.

استادحسینی: زنان ضعیف‌تر از مردان نیستند/ بانوان نباید دنباله‏روی هر الگویی باشند

سردار علی استادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در آستانه برگزاری نخستین یادواره شهدای زن استان سمنان اظهار داشت: از ابتدا، وظیفه حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران بر دوش زنان و مردان بوده و نقش زن‏ها را نباید در پیروزی‌ها و موفقیت‌های کسب شده به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس نادیده گرفت.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که فرمودند «از دامان زن مرد به معراج می‌رود»، ادامه داد: اگر تربیت صحیح خانواده به رهبری زنانی شیرمرد و با ایمان نبود، جوانان به جبهه نمی‌رفتند و آن رشادت‌ها را نمی‌آفریدند.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: زنان و مردان از نظر جنسی و جسمی تفاوت دارند؛ اما از لحاظ کار و فعالیت در عرصه‌های مختلف مکمل همدیگر هستند.

زنان ضعیف‌تر از مردان نیستند

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: اینکه عده‌ای بیان می‌کنند، زنان ضعیف‌تر از مردان هستند، سخن نادرستی است؛ چراکه ملاک برتری و کمال علم، تلاش و مجاهدت در راه خداست؛ چه بسا که زنان مجاهد و تلاشگری داریم که نقششان به مراتب بیشتر از مردان است.

استادحسینی با بیان اینکه متأسفانه غرب با عنوان آزادی، شخصیت زن را لگدمال کرد و هویت اصیل زنان را از آنان بازستاند، عنوان کرد: زنان و دختران ایرانی می‌توانند با تأسی از زنان اسوه و نمونه در طول تاریخ تبدیل به الگویی ماندگار شوند.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان یادآور شد: الگوی زنان و دختران مسلمان، حضرت فاطمه زهرا(س) است و زنان اگر پذیرای الگوی فاطمی و زینبی باشند، می‌توانند سازنده جامعه‌ای آرمانی و الهی نام گیرند.

استادحسینی بیان داشت: باید الگوی زنان و دختران نسل حاضر بزرگ، زنانی مانند شهید ناهید فاتحی‏کرجو که مردانه پای انقلاب و آرمان‌های اسلام ایستاد و جان خود را فدا کرد، را ترویج کرد.

رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای زن ترویج شود

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید بر اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا ابراز داشت: در این برهه حساس تاریخی، یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای زن می‌تواند در معرفی الگو به جامعه، به ویژه نسل جوان و زنده‌ نگه ‌داشتن مفاخر ارزشی و اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی نقش بسزایی داشته باشد.

براساس این گزارش؛ بسیج جامعه زنان سپاه استان سمنان هم‏زمان با برگزاری کنگره ملی شهدای زن در تهران، در مراکز استان‌ها اقدام به برگزاری یادواره شهدای زن می‌کند تا با تبیین رسالت زنان جامعه که برگرفته از سیره فاطمی(س) و صبر و مقاومت زینبی (س) است، به ارائه الگو بپردازد.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، فردا در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول