اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

مشارکت‌های مردمی ساخت مصلی کاشان رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: با وجود مشارکت‌های خیرین در احداث مصلی اما مشارکت‌های انجام شده خیلی رضایت‌بخش نبوده است.

مشارکت‌های مردمی ساخت مصلی کاشان رضایت‌بخش نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دیدار خیرین مدرسه کاشان از مصلی بزرگ کاشان با تأکید بر اطلاع‌رسانی عمومی از اجرای پروژه عظیم مصلی کاشان اظهار داشت: مردم باید در جریان روند اجرای پروژه مهم مصلی کاشان قرار داشته باشند تا بتوان از حمایت و مشارکت‌های مردمی در احداث این پروژه بهره‌مند بود.

وی، اقدامات خیرخواهانه خیرین را اقداماتی ماندگار در دنیا و آخرت دانست و گفت: انتظار می‌رود حضور خیرین شهرستان کاشان منشأ برکت و خیرات باشد و با اعلام نیاز مشارکت خیرین در هر یک از بخش‌های مصلی و مشارکت آنان در احداث این اردوگاه یاران امام زمان(عج)، اولین نماز جمعه و جشن نیمه شعبان سال 92 در این مکان همزمان برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان بیان داشت: پروژه مصلی بزرگ بقیةالله‌ الاعظم کاشان پروژه‌ای ماندگار و تاریخی است که موجب آبروی مردم منطقه است.

وی افزود: بنای مصلی بقیة‌الله‌الاعظم کاشان یکی از بناهای منحصر به فرد در استان اصفهان است که به گونه‌ای طراحی شده است که تا 500 سال می‌تواند مورد استفاده مردم این شهرستان قرار داشته باشد.

نمازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ مصلی کاشان از ابتدای آذر ماه سال 88 عنوان کرد: بعد از نزدیک به چهار سال از آغاز اجرای این پروژه عظیم، در حال حاضر سقف نیم‌طبقه اول شبستان مصلی به پایان رسیده است.

امام جمعه کاشان در ادامه از نماز جمعه و معنویت به عنوان دو عامل مهم در ایجاد امنیت در جامعه نام برد و گفت: تنها چیزی که امنیت جامعه را حفظ می‌کند معنویت است و از سویی دیگر حضور در نماز جمعه باعث واکسینه شدن افراد جامعه است.

به گفته وی اگر شرایط حضور همه افراد در نماز جمعه فراهم شود و تنها یک سوم جمعیت 300 هزار نفری کاشان در نماز جمعه شرکت داشته باشند در آن صورت هیچ مشکلی در جامعه به وجود نمی‌آید.

وی تأکید کرد: نماز جمعه عطیه‌ای الهی از سوی خداوند است که به انسان‌ها داده شده اما باید توجه داشت که در استفاده از این نعمت الهی ضعیف و ناتوان هستیم.

نمازی خاطرنشان کرد: تنها راه حل و نسخه شفابخش تمامی گرفتاری‌های جامعه توسعه معنویت و آشنایی جوانان با نماز و دعا است بنابراین بنای عظیم مصلی کاشان بنای خیری است که آثار و برکات زیادی برای جامعه به همراه دارد.

وی ابراز داشت: برای بهره‌برداری و استفاده از این اردوگاه امام زمان(عج) نیاز به مشارکت همگانی دارد تا هرچه زودتر به بهره‌برداری رسیده و آثار و برکات آن نه تنها برای جوانان شهرستان کاشان بلکه برای همه کشور سودمند باشد.

رضا کاظمی مدیر اجرایی مصلی بقیة‌الله الاعظم شهرستان کاشان نیز گزارش مفصلی از چگونگی اجرای این پروژه عظیم ارائه کرد.

در بازدید از پروژه بزرگ مصلی کاشان، آیت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، خیرین مدرسه‌ساز شهرستان کاشان، اعضای هیئت امنای مصلی کاشان، تعدادی از مسئولان شهرستان کاشان با برگزاری جلسه مشترک، از روند اجرای عملیات احداث پروژه بزرگ مصلی بقیةالله الاعظم کاشان اطلاع پیدا کردند.

انتهای پیام/2406/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول