اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز:

مکتب سوم نقاشی تبریز در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از شکل‌گیری مکتب سوم نقاشی تبریز و تمرکز استعداد و توان هنرجویان نقاشی، ابراز خرسندی کرد.

مکتب سوم نقاشی تبریز در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، سیدرضا علوی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز خاطر نشان کرد: تبریز تنها به وجود ساختمان‌هایش مشهور نیست، بلکه تبریز به وجود مردان خود مشهور است؛ تبریز مثل گذشته نیز به وجود مردان و زنان بالنده خود افتخار می‌کند و از اینکه استادی چون محمد فاسونکی را در دیار خود پرورش داده است، به خود می‌بالد.

وی افزود: در رشته نقاشی به دلیل حضور اساتید موثر و نقش آفرین در حوزه نقاشی و نگارگری، تبریز این استعداد را دارد که سبک خود را به صورت آکادمیک انتقال دهد، اما متأسفانه این مکتب در حال حاضر متولی قابل قبولی ندارد و این نقیصه می تواند حیات آن را دچار تغییر کند.

علوی با تاکید بر اینکه شهرت و اعتبار هر شهری به مفاخر زنده و مواریث فرهنگی آن است اظهار کرد: نام استاد محمد فاسونکی به عنوان یکی از مفاخر نقاشی جهان و ایران در تبریز، به این جشنواره اعتبار بخشیده است و حضور دیگر اساتید پیشکسوت به این جشنواره آبرو و حیثیت داده‌اند. 

وی با بیان اینکه تبریز به حضور ایشان در خود می‌بالد، گفت: استاد فاسونکی و دیگر اساتید نقاشی باید تلاش کنند تا مکتب سوم نقاشی تبریز که به خوبی شکل گرفته است، به قوت خود ادامه حیات دهد.

آیین اختتام نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز، با معرفی نفرات برتر و بزرگداشت استاد محمد فاسونکی به کار خود پایان داد. 

انتهای پیام/60001/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول