اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد

نصب 3 میلیون لیبل و بارکد کالا در فارس

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در این استان 3 میلیون و 500 هزار بارکد و لیبل کالا طرح شبنم نصب شده است.

نصب 3 میلیون لیبل و بارکد کالا در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدابراهیم صداقت بعد از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره تقدیر از واحدهای تولیدی و خدماتی برتر و حامی حقوق مصرف‌کنندگان فارس اظهار داشت: 2 میلیون بارکد و لیبل کالای ثبت شده نیز وجود دارد که به شرکت طرف قرارداد واگذار شده تا در زمان مقتضی نصب شود.

صداقت ادامه داد: در گذشته لیبل‌ها از استانی به استان دیگر انتقال می‌یافت که مشاهده آن در واحد صنفی در حکم قاچاق بود اما در حال حاضر این لیبل‌ها توسط شرکتی منفک از واحد صنفی نصب می‌شود.

به گفته وی، هر لیبل متعلق به یک کالای خاص در کشور است و به صورت عرضه انبوه و در تیراژ بالا نیست.

این مسئول اقتصادی در ادامه ابراز داشت: افزایش جرائم در مورد تخلفات عرضه کالا، اثربخشی فعالیت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده را در پی دارد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان داشت: واحد صنفی باید پاسخگوی کالایی که به مشتری ارائه می‌کند، باشد.

صداقت خاطرنشان کرد: در حال حاضر به استناد ماده دو قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ارائه‌کنندگان کالا و خدمات باید پاسخگوی سلامت کالای عرضه شده به مردم باشند.

وی افزود: مسئول واحد صنفی در مورد عدم سلامت کالا پاسخگو است و ‌نمی‌تواند از خود سلب مسئولیت کند و آن را به شرکت‌های تولید‌کننده یا مراکز کلی فروش ارجاع دهد.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اذعان داشت: مسئول واحد صنفی در صورتی می‌تواند از خود سلب مسئولیت کند که از فروشنده عمده کالای نامناسب یا ارائه‌کننده خدمات غیراستاندارد شکایت کرده باشد.

صداقت این موضوع را در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش کالا نیز صادق دانست و تصریح کرد: هر کس ادعا کند کالای ایرانی یا خارجی گارانتی دارد باید تا انتهای کار پاسخگو باشد.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول