اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی بنیاد نخبگان فارس صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی با حضور نخبگان کشور

خبرگزاری فارس: بنیاد نخبگان فارس به مدت دو روز میزبان نخبگان کشور در کارگاه «آشنایی با دوران شکوفایی علم و تمدن در ایران اسلامی» است.

برگزاری کارگاه آموزشی با حضور نخبگان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بنیاد نخبگان فارس امروز و فردا، نوزدهم و بیستم بهمن‌ماه کارگاه آموزشی «میراث معنوی آشنایی با دوران شکوفایی علم و تمدن در ایران اسلامی» را با حضور 40 نفر از نخبگان جوان کشور را برگزار می‌کند.

ظهر امروز در نخستین جلسه از این کارگاه، رئیس بنیاد نخبگان فارس در سخنانی گفت: سیاست اصولی بنیاد ملی نخبگان در زمینه فرهنگی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های بنیادین سرچشمه می‌گیرد که تجلی جایگاه ویژه نخبگان به عنوان سرمایه ملی و ارزش‌گذاری به نقش این جوانان در برنامه‌های علمی کشور و پرورش آنها با الگوی اسلامی ایرانی است.

علی خلفی‌نژاد هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت تعلق ملی به  ایران، تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و احساس مسئولیت، تبیین اهمیت رابطه علم و دین و ارزشمندی علم از نظر اسلامی دانست.

وی تصریح کرد: اکنون دوران احیای تمدن اسلامی و با توجه ویژه مقام معظم رهبری به نخبگان و اثرگذاری آنها در توسعه علمی کشور، زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل «میراث معنوی» وجود دارد.

رئیس بنیاد نخبگان فارس با تأکید بر بهره‌گیری از دانش برجسته‌ترین استادان ایران در برگزاری این دوره بیان داشت: امیدوارم که حضور نخبگان و استعداد‌های برتر کشورمان در این‌گونه برنامه‌ها، علاوه بر آشنایی بیشتر با افتخارات و دستاورد‌های این مرز‌ و‌ بوم، سبب تقویت تعلق دینی و ملی آنان شود.

به گزارش فارس، در کارگاه «آشنایی با دوران شکوفایی علم و تمدن در ایران اسلامی» ویژه نخبگان، حسین نصر، علی‌اکبر ولایتی، اصغر دادبه، حجت‌الاسلام  قاسم کاکایی، حسن بلخاری و علیرضا عسکری به عنوان استادان این جلسه‌ها حضور دارند.

به گفته محمد‌امین صمیمی، دبیر این کارگاه، از سال پیش برنامه‌هایی با عنوان «میراث معنوی» توسط بنیاد ملی نخبگان در تهران اجرا می‌شود که امسال پس از برگزاری چهار دوره از این جلسات در پایتخت، بنیاد نخبگان فارس دوره ویژه این سلسله کارگاه‌ها را میزبانی می‌کند.

انتهای پیام/ 2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول