اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور رفت و آمد ماشین‌های سنگین مس مزرعه

شرکت ملی مس ایران کمربند غربی اهر را احداث می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از احداث کمربند غربی اهر با مشارکت شرکت ملی مس ایران خبر داد.

شرکت ملی مس ایران کمربند غربی اهر را احداث می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی صبح امروز در جلسه کمیته عمران شهری اظهار کرد: برای تسهیل در عبور و مرور و جلوگیری از ترافیک سنگین داخل شهری ناشی از تردد کامیون‌ها و ماشین‌آلات سنگین، کمربند غربی شهر اهر با مشارکت شرکت ملی مس ایران و شهرداری اهر اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح که به طول 3.5 کیلومتر اجرا می‌شود میدان یارپرور و ورودی جاده اهر- ورزقان را به مسیر جاده یخفروزان و معدن مس مزرعه وصل می‌کند که ضمن تسهیل در امر تردد کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین از ترافیک داخل شهری نیز جلوگیری می‌کند.

مدیر مجتمع مس سونگون نیز گفت: براساس توافقات انجام شده مسئولین شهرستان اهر با شرکت ملی مس ایران با اختصاص اعتباری معادل 30 میلیارد ریال از سوی این شرکت کمربند غربی شهر اهر برای تردد خودروهای سنگین این شرکت که در مسیر سونگون مزرعه رفت و آمد می‌کند عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز می‌شود.

رضا شریفی با اشاره به وجود معادن غنی در منطقه ارسباران ایجاد زیرساخت‌های مناسب و استاندارد در حوزه ارتباطی و جاده مناسب برای حمل و نقل کنسانتره مس را ضروری برشمرد و از آمادگی این شرکت برای همکاری در توسعه این مناطق خبر داد.

شهردار اهر در ادامه این نشست با اشاره به اینکه احداث کمربند غربی شهر اهر یکی از نیازهای عمومی شهر اهر بوده و وجود معاون مس مزرعه، انجرد و سایر معادن در این مسیر، تردد خودروهای سنگین از داخل شهر باعث بروز مشکلاتی برای این شهر شده بود که با اجرای این طرح از تردد خوردوهای سنگین، تریلی‌های کمرشکن و ماشین آلات این معادن از داخل شهر که منجر به آسیب دیدگی در زیرساخت‌های شهری می‌شود جلوگیری خواهد کرد.

وی، از آمادگی شهرداری اهر برای تسریع در اجرای این پروژه با مشارکت مس ملی ایران خبر داد و افزود: با تأمین اعتبارات اولیه شهرداری اهر عملیات اجرایی ساخت این کنارگذر غربی را بزودی آغاز می‌کند. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول