اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

40 پروژه درمانی در چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی درمانی در این استان در دستور ساخت قرار دارد.

40 پروژه درمانی در چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

حمید رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: سفت کاری فاز دو بیمارستان کاشانی شهرکرد، سفت کاری و نماسازی توسعه بیمارستان لردگان، ساخت کلینیک درمانی فارسان و فوریت‌های بین جاده‌ای در شهرستان‌های استان از پروژه‌های درمانی در دست اجرای این دانشگاه است.

وی ساخت دو باب پروژه بیمارستانی شهرکرد و لردگان را از دیگر پروژه‌های عمرانی-درمانی این استان برشمرد و افزود: ساخت 200 خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و 14 واحد مسکن متخصصین از دیگر پروژه‌های عمرانی - درمانی این استان به شمار می‎رود.

رئیسی با بیان اینکه هرگونه کوتاهی و کمبود نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی موجب نارضایتی مردم است، خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی تمامی نیروهای درمانی این استان سعی شده است تا خدمات بهداشتی و درمانی مطلوبی به متقاضیان ارائه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد که همیشه هزینه‌های درمان به مراتب از هزینه‌های پیشگیری و بهداشت بیشتر بوده که لازم است به این امر بیش از گذشته توجه شود.

وی تأکید کرد: تجربه و بررسی‎های علمی حاکی از آن است که گسترش سلامت بدون همکاری و نقش فعال عموم مردم یک جامعه غیرقابل تصور است.

رئیسی یکی از راه‌های اصلی برای تحقق اهداف سلامت و توسعه و گسترش سلامت در میان مردم جامعه را بهره گیری از توانایی مردمی و غیر دولتی برشمرد و افزود: از یک منظر کلی می‌توان سلامت را نبود بیماری تصور کرد، اما تعریفی که سازمان بهداشت جهانی از سلامت ارائه کرده است، سلامت را بسیار وسیع‌تر ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: سه بعد تعریف شده بین‌المللی در حوزه سلامت با عناوین سلامت جسم، سلامت روح و روان و سلامت اجتماعی، وجود دارد که کمتر درباره آنها بحث می‌شود، اما بعد چهارمی وجود دارد که به صورت فعال مورد بحث قرار دارد و آن سلامت معنوی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/68001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول