اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های مدیر حوزه هنری ایلام

فیلم‌سازان شهید «سابوته» را سوژه فیلم خود کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری استان ایلام گفت: فیلم‌سازان شهید «عدنان سابوته» را سوژه فیلم خود کنند.

فیلم‌سازان شهید «سابوته» را سوژه فیلم خود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمدعلی قاسمی صبح امروز در نشست مدیران شهرستان ایلام اظهار داشت: استان ایلام در حوزه ساخت فیلم به ویژه فیلم‌های بلند خاطره خوشی از دوستان غیربومی ندارد.

وی ادامه داد: نمونه آن فیلم‌هایی بوده که با اعتبارات استان ایلام و با امکانات مردم، سازمان‌ها، نهادها و ... ساخته شده که به جای اینکه منزلت و مقام شهروند و مردم ایلام را رصد کند و به تصویر بکشد، متاسفانه در عرصه تصویر این جایگاه کاملاً تخریب شده است.

این مسئول اضافه کرد: همه استحضار دارند که مهرجویی فیلم بمانی را ساخت که در آن فیلم جایگاه مرد، زن و مردم ایلام را برای همیشه زیر سئوال برد.

قاسمی تصریح کرد: به واسطه آن مهمان مامان را ساخت که در این فیلم زن ایلامی را احمق فرض کرده بود.

مدیر حوزه هنری استان ایلام گفت: اهم این موضوعات در حوزه دفاع مقدس بود، با این حال پیشنهاد می‌کنم که مدیران با تامل بیشتری در خصوص ساخت فیلم "طاهره" تصمیم‌گیری کنند.

* سوژه فیلم «طاهره» تکراری است

وی ادامه داد: سوژه‌ای که برای این فیلم انتخاب شده سوژه‌ای تکراری است، ربطی به جایگاه و منزلت زن ایلامی ندارد.

این مسئول اضافه کرد: سال 59 یکی از فرماندهان خاطره‌ای را تعریف کرد که در روزنامه کیهان هم چاپ شد و آن خاطره این بود که «دو تن از زنان ایلامی در منطقه مهران به دست نیروهای عراقی اسیر می‌شوند و نزدیک به 40 روز در اسارت نیروهای عراقی هستند و بعد از مدتی آنان را آزاد می‌کنند»  طرح این موضوع سبب نگرانی مردم ایلام در آن زمان شد و با صدور بیانیه‌ای و اجتماع در شهرستان مهران اعتراض خود را اعلام کردند.

قاسمی با اشاره به فیلمنامه «طاهره» تصریح کرد: سوژه این فیلم هم زنی است که توسط عراقی‌ها اسیر می‌شود در عراق زایمان می‌کند و عراقی‌ها بچه را می‌کشند.

مدیر حوزه هنری استان ایلام گفت: این موضوع منزلت زن ایلامی را نشان نمی‌دهد ولو اینکه زن در آینده نماینده فلان سازمان شود.

وی ادامه داد: به نظر من به عنوان نیروی جامعه فرهنگی استان ایلام این فیلم منزلت و مرتبت زن ایلامی را نشان نمی‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: استان ایلام پر است از سوژه‌های بومی مربوط به دوران دفاع مقدس چرا در خصوص این سوژه‌ها فیلم ساخته نمی‌شود.

* چرا در مورد شهید سابوته فیلم ساخته نمی‌شود

قاسمی تصریح کرد: چرا در مورد شهید عدنان سابوته فیلم ساخته نمی‌شود چرا در مورد صارم طهماسبی عضو سازمان الفتح بوده و 17 سال همراه جنبش عمل در لبنان و همراه مهندس چمران بوده فیلمی ساخته نمی‌شود.

مدیر حوزه هنری استان ایلام گفت: چرا سوژه‌هایی که ربطی به ما و استان ایلام و به زن ایلامی ندارد فیلم ساخته می‌شود و فقط برای لوکیشن‌ها استان ایلام  انتخاب می‌شود. 

وی ادامه داد: با این وصف پیشنهاد می‌کنم دوستان با تامل نسبت به این قضیه برخورد کنند چون در مرحله عمل مردم ایلام، مدیران فرهنگی استان، مدیران ارشد استان ایلام خاطره خوشی از فیلم‌سازان فیلم سینمایی در ایلام ندارند.

انتهای پیام/2246/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول