اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گروه‌های برتر کشور

پنجمین همایش اقوام خطه شمال پایان یافت

خبرگزاری فارس: با حضور گروه‌های برتر شمال کشور، پنجمین همایش اقوام خطه شمال در آمل برگزار شد.

پنجمین همایش اقوام خطه شمال پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل از برگزاری این همایش خبر داد و اظهار داشت: پنجمین همایش بزرگ منطقه‌ای اقوام خطه شمال کشور در شهرستان آمل همزمان با جشن ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) با شور و شکوه خاصی در سالن شهرداری آمل و با حضور مسئولان و علاقمندان به فرهنگ بومی برگزار شد.

محمد محمدی خاطر نشان کرد: شهرستان هزار سنگر آمل میزبان هر پنج دوره این همایش بومی منطقه‌ای بوده است.

وی درباره این همایش عنوان کرد: اهداف این همایش، آشنایی اقوام شمال کشور با همدیگر و ارائه کارهای بومی محلی برای علاقمندان و حاضران در حوزه‌های مختلف قرائت اشعار محلی، نوروزخوانی، موسیقی، بازی‌ها و آداب و رسوم بوده است.

این مسئول افزود: در این راستا با همکاری مرکز پژوهش‌های بومی این اداره از گروه‌های هنری متعددی دعوت به عمل آمده و این گروه‌ها نیز با پوشش محلی به اجرای برنامه‌های شاد و جالب پرداختند.

وی در پایان یادآور شد: در این همایش گروه‌های مختلف موسیقی مانند دیلمان داد و به سرپرستی استاد صفرعلی رمضانی از استان گیلان، گروه استاد نورالله علیزاده و صادقی از آمل، گروه نوروزخوانان و هم‌خوانان با اجرای بازی‌های قدیمی و محلی به سرپرستی استاد احمد رضانژاد از بابل به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای ‌پیام/86011/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول